جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست نام‌آوران ایرانی بزرگان مجله یغما و یاد بعضی نفرات

نام‌آوران ایرانی

مجله یغما و یاد بعضی نفرات

برگرفته از روزنامه اطلاعات

 

1 ـ احمد آرام. از استادان درجه اول کشور و دارای تصانیف و تألیفات علمی است که همگان بهتر از من به عظمت مقام او پی می‌برند. در زبان و ادب عربی و انگلیسی و فرانسه استادی مسلم است. و آن جناب مدتی معاون وزارت فرهنگ در دوره وزارت دکتر مهدی آذر بوده است. مقالاتی مستند و عمیق در مجله یغما دارد.

2 ـ احمد راد. آقای راد از مردان نیک روزگار است (چون دیگران که نام می‌برم). شرح حال او را برادر دانشمندم اقبال یغمایی در مجله یاد کرده و خوانده‌اند و می‌خوانند. راد از صاحب منصبان قدیم و شریف وزارت فرهنگ است. مدتی مدیرکل فرهنگ شیراز و خراسان بود و ریاست اداره تعلیمات را داشته، پس از بازنشستگی سرپرستی امور مدرسه عالی سپه‌سالار را به او سپرده‌اند و اجتماع آقایان اساتید که نام می‌برم در مدرسه روزهای چهارشنبه از لطف اوست که پس از انقلاب و تبدیل نام مدرسه برقرار مانده است. من در قطعه‌ای که در ستایش استاد محیط طباطبائی گفته‌ام به این نکته اشاره کرده‌ام:

چشم همه در روز چهارشنبه چون حلقه به در تا تو ز در آیی.

شماره مقالات راد و ترجمه از فرانسه در مجله یغما تصور می‌کنم از یکصد بگذرد که قسمتهایی از آن به شکل کتاب انتشار یافته و این مقالات جز از یادداشت‌های متنوعی است که در بحث‌های مختلفه چاپ شده است.

3 ـ دکتر سید جعفر شهیدی. دکتر شهیدی استاد دانشگاه است و رئیس لغت‌نامه دهخدا. آن جناب به همه ممالک اسلامی مسافرت فرموده و اسلام را چنان که هست معرفی نموده. بر آیات قرآن مجید و احادیث مستند صحیح و به زبان عربی تسلطی عجیب دارد. مقالات ممتع او در مجله یغما به زبان فارسی و به زبان عربی درج است. در فضیلت انسانی او نمی‌دانم چه بگویم. هم ثنا گفتن ز ما ترک ثناست.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه