جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر تدابیر دفع سنگ کلیه از دیدگاه طب سنتی

خبر

تدابیر دفع سنگ کلیه از دیدگاه طب سنتی

در منابع طب سنتی از آبزن‌ها استفاده می‌کنند یعنی ترکیباتی را می‌جوشانند مثل خارشتر، خارخسک، پونه، آویشن و چیزهای مختلف را مانند برگ کاهو و کلم را می جوشانند و در عصاره در وان یا تشت ریخته تا ناف می‌نشینند. این کار باعث می‌شود که مجاری باز شود و برای دفع سنگ آماده شود.

cheap shoes nike dunk sb silver box collection - Low shoes - GiftofvisionShops - nike jordans retro 1 camo shoes black friday deals , Sneakers - Women's shoes | Nike Dunk Low Pro SB 304292 - 102 White Black Trail End Brown Sneakers – Ietp - nike sb mogan mid 2 white laces for sale in ohio

یک مدرس دانشگاه تدابیر دفع سنگ کلیه از دیدگاه طب سنتی را تشریح کرد.

به گزارش تسنیم، غلامرضا کردافشاری درباره سنگ کلیه اظهار داشت: سنگ کلیه در طب سنتی از بیماری‌هایی است که علت‌های آن را باید در معده و کبد جست و جو کرد یعنی اگر معده کار خودش را خوب انجام ندهد اخلاط لزجی ایجاد می‌شود و اگر به سمت کلیه‌ها برود یا در مثانه یا قسمت‌های دیگر تولید سنگ می‌کند.

به گفته پس در سنگ کلیه ما توصیه می‌کنیم اول معده و کبد اصلاح شود. مواد از بدن پاکسازی شود همانی که در مورد بیماری‌های دیگر هم گفتیم و چیزهایی که برای سنگ کلیه می‌تواند مفید باشد، من توصیه می‌کنم یکی ورزش کردن است که در دفع سنگ مفید است.

این مدرس دانشگاه افزود: در منابع طب سنتی از آبزن‌ها استفاده می‌کنند یعنی ترکیباتی را می‌جوشانند مثل خارشتر، خارخسک، پونه، آویشن و چیزهای مختلف را مانند برگ کاهو و کلم را می جوشانند و در عصاره در وان یا تشت ریخته تا ناف می‌نشینند. این کار باعث می‌شود که مجاری باز شود و برای دفع سنگ آماده شود.

کردافشاری بیان داشت: در استعمال آبزن‌ها بوعلی می‌گوید در بحث سنگ‌ها از آن کوتاهی نکنید. همچنین می‌گوید باعث وسعت مجاری و دفع سنگ می‌شود و یکسری اعمال یداوی هم انجام می‌دهند مانند بادکش‌های مختلف مانند بادکش‌های لغزان یا ثابت.

وی بیان کرد: از قسمت‌های مختلف سنگ را هدایت کرده و از مسیرش خارج کند. روغن‌هایی که برای بادکش مالیده می‌شود برای خارج کردن سنگ‌ها مفید است.

این مدرس دانشگاه گفت: استفاده از گوشت بچه کبوتر، کبک یا بلدرچین در غذاهای لطیفی که ادویه مختلف مثل دارچین و زنجبیل اضافه شده و پخته باشد یا سوپ‌های مختلف که در آن تخم خربزه تخم خیار به صورت پودر شده در سوپ اضافه شود با سبزیجات مختلف.

کردافشاری ادامه داد: مصرف ترب سیاه برای دفع سنگ کلیه خیلی تاکید می‌شود. ترب سیاه را می‌توانند ورقه ورقه کنند عسل بزنند روی صافی بگذارند که آب آن را که عسل می‌کشد از آن جدا می شود روزی دو استکان آب ترب سیاه و آب شلغم خیلی توصیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: ترکیبی مثل آب سیاه دانه و عسل نیز برای دفع سنگ کلیه مفید است می‌توانند سیاه دانه یک عسل چهار برابر ترکیب شود. خود عسل و سیاه دانه سنگ شکن هستند و  می‌تواند بسیار در سنگ شکنی موثر باشد. دم کرده خار شتر و خارخسک و دم گیلاس و کاکل ذرت این ها را روزی چندبار توصیه می‌کنند. تمام این تدابیر در طب سنتی باز شدن مسیر است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه