جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر حشرات گزنده مهمان‌های ناخوانده فصل گرما

خبر

حشرات گزنده مهمان‌های ناخوانده فصل گرما

یکی از موارد آزار دهنده‌ی که معمولا با شروع فصل گرما خود نمایی می‌کند ورود حشرات ریز و موذی و گزش ناشی از آنهاست.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | Buy Branded Footwear & Shoes Online In India

یکی از موارد آزار دهنده‌ی که معمولا با شروع فصل گرما خود نمایی می‌کند ورود حشرات ریز و موذی و گزش ناشی از آنهاست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ پشه‌ها در هر بار نیش زدن حدود 0.01 میلی لیتر از خون ما را می‌مکند.

علاوه بر مکیدن خون نیش پشه‌ باعث خارش و التهاب ناحیه مذکور می‌شود و همین عامل یکی از علل اصلی است که باعث می‌شود با پشه‌ها مبارزه کنیم.

اما مسئله اینجاست که چرا برخی از افراد بیشتر در معرض نیش پشه قرار می‌گیرندو تئوری‌هایی نظیر طعم خون افراد و سایر شاخص‌های این چنینی مطرح شد که باعث می‌شود پشه‌ها برخی از افراد را بیشتر نیش می‌زدند. البته این موضوع بسیار پیچیده است.
 
به گفته یکی از پزشکان در این زمینه رژیم غذایی افراد تاثیر بسزایی دد این امر دارند. به عنوان مثال زمانی که فرد از سیر در رژیم غذایی استفاده می‌کند کمتر مورد هجوم پشه‌ها قرار می‌گیرند.

برخی گونه‌های پشه می‌توانند بیماری‌های متفاوتی چون تب زرد و تب کنگو ایجاد کنند.

یکی از راههای موثری که به دور کردن پشه‌ها کمک شایانی می‌کند، استفاده از حشره‌ کش‌ها است.
پشه‌ها تخم ریزی خود را در آب و در آب و هوای گرم و خشک انجام می‌دهند، در نتیجه همین لاروها می‌توانند به عنوان ناقلین اصلی بیماری در چنین محیط‌هایی باشند.

به مردم توصیه می‌شود که به فاضلاب اطراف منازل توجه کنند و از آنها دوری کنند، همچنین خاک گلدان و زیر ناودان‌ها هم از اماکنی است که پشه‌ها لانه گزینی می‌کنند.با رعایت این موارد می‌توان به شدت به کاهش هجوم این موجودات ریز آزار دهنده، در فصل تابستان پایان داد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه