پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی تازه‌ها خبر برگزاری تولد مولانا در کنار مزار شمس

رویدادهای فرهنگی

برگزاری تولد مولانا در کنار مزار شمس

فاضل جمشیدی گفت که قصد دارند امسال مراسم سال‌روز تولد مولانا را در کنار مزار شمس تبریزی با حضور یک تیم حدودا پنجاه‌نفره برگزار کنند.

این خواننده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مولانا اصلا اهل ترکیه نبوده و در بلخ به دنیا آمده است، ولی چون مزار او در قونیه واقع در ترکیه قرار دارد و ترکیه‌ نیز ادعا دارد که او اهل آن‌جا بوده، مردم دنیا هم بر همین باورند. امسال تصمیم داشتیم با یک تیم فرهنگی و هنری برای مراسم عرس درگذشت مولانا به قونیه برویم، ولی باتوجه به اقدامات اردوغان (رئیس‌جمهور ترکیه) علیه کردها احساس کردیم رفتن ما به آن‌جا درست نیست. از طرفی هنرمندانی مانند کیهان کلهر در حمایت از کردها برگزاری اجراهای خود را در این کشور کنسل کردند.

او در ادامه بیان کرد: به همین دلیل از آن‌جایی که مولانا عاشق شمس بوده، تصمیم گرفتیم امسال نکوداشت او را در شهر خوی در کنار مزار شمس تبریزی بگیریم و با این کار کم کم توریست‌های خارجی را به ایران بکشانیم. هم نکوداشت مولانا را می‌گیریم، هم شمس را زیارت می‌کنیم و هم شیخ محمود شبستری و شهریار را. من دعوت‌نامه‌های زیادی برای هنرمندان مختلفی مانند علیرضا قربانی، همایون شجریان، بهزاد فراهانی و پرویز پرستویی فرستاده‌ام که امیدوارم در این مراسم حضور پیدا کنند.

خبرنگار نگار ذکایی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه