جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها گفتگو لوریس چکناواریان: اینقدر به ما نگویید اقلیت!

لوریس چکناواریان: اینقدر به ما نگویید اقلیت!

لوریس چکناواریان در آیین بزرگداشت «گورگن موسسیان» گفت: اینقدر از کلمه‌ی «اقلیت» استفاده نکنید و به ما نگویید شما اقلیت هستید؛ در ایران اقلیت وجود ندارد.
 
به گزارش ایسنا، این آهنگساز و رهبر ارکستر که در آیین بزرگداشت موسسیان - رهبر سابق گروه کر ارکستر سمفونیک تهران - سخن می‌گفت، از این‌که همه از موزیسین‌های ارامنه به‌عنوان اقلیت یاد می‌کنند، آزرده شد و اعلام کرد: ارامنه، گناه نکرده‌اند که در زمان فتحعلی‌شاه قاجار، منطقه‌ی ارمنستان از ایران جدا شد. ارامنه اقلیت نیستند، آن‌ها فقط به مملکت خودشان بازگشته‌اند. ما همه ایرانی هستیم و برای ایران زحمت کشیده‌ایم.
 
دفتر موسیقی از کُر حمایت کند
چکناواریان در بخش دیگری از سخنانش، اظهار کرد: لازم است از چند رهبر کُر یاد کنیم که زحمت زیادی در این راستا کشیده‌اند؛ مثل «اِولین باغچه‌بان» که خدمت زیادی به این عرصه کرد. همچنین «روبرت گریگوریان» که با جان و دل خدمت کرد.
 
این هنرمند پیشکسوت تأکید کرد: وقتی یک درخت، میوه می‌دهد هسته‌های آن میوه‌ها، درخت‌های دیگری را به‌وجود می‌آورند. خوشحالم که در قبال «موسسیان» رهبرانی برجسته مانند «رازمیک اوهانیان» و «علیرضا شفقی‌نژاد» فعالیت می‌کنند؛ این دو نفر گنج کُر این مملکت هستند و معاونت هنری باید از آن‌ها استفاده کند.
 
وی افزود: این وظیفه‌ی دفتر موسیقی است که از کُر حفاظت و حمایت کند. اگر دفتر موسیقی کُر خوبی نداشته باشد، هیچ ارزشی نخواهد داشت. به هر قیمتی که شده باید گروه‌های کُر را حفظ کنیم.
 
او همچنین خطاب به پیروز ارجمند - مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد - نیز گفت: از این ثروتی که به شما به ارث رسیده است، خوب نگهداری کنید.
 
آیین بزرگداشت گورگن موسسیان، رهبر فقید کُر ارکستر سمفونیک تهران، صبح امروز (سه‌شنبه، چهارم آذرماه) در تالار رودکی برگزار شد.
 
داود گنجه‌ای - عضو هیئت مدیره‌ی خانه‌ی موسیقی - نیز در این مراسم، گفت: چند روز پیش که از برگزاری چنین مراسمی صحبت شد، با خودم گفتم بعضی هنرمندان چقدر مظلوم هستند و با این‌که زحمت زیادی کشیده‌اند، آن‌طور که باید از آن‌ها قدردانی نمی‌شود. در حالی که برخی دیگر از هنرمندان، زحمت کمی می‌کشند و همیشه مورد تقدیرند.
 
این موسیقی‌دان و پیشکسوت حوزه‌ی موسیقی که به خوش‌اخلاقی در بین اهالی موسیقی شهره است، بار دیگر به نصیحت هنرمندان پرداخت و اظهار کرد: ما باید با همدیگر مهربان باشیم و همدیگر را آزار ندهیم. فکر می‌کنم 90 درصد هنرمندان از من راضی هستند، زیرا حسود نیستم و کسی را اذیت نمی‌کنم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید