جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها خبر فرمول حفاظت از چشم در زمان کار با رایانه

فرمول حفاظت از چشم در زمان کار با رایانه

برگرفته از ایرنا

افرادی که زمان طولانی پشت رایانه سپری می کنند، باید هر 20 دقیقه یک بار و هر بار به مدت ۲۰ ثانیه نگاه خود را از رایانه گرفته و به اشیایی در فاصله ۶ متری بنگرند.

adidas team water bottles for sale craigslist 2017 | womens air max 90 iron - 134 Air Jordan 1 High OG "University Blue" 2021 For Sale - 555088

دانشمندان برای حفاظت از چشم در هنگام کار با رایانه فرمول منحصر به فردی به نام ˈبیست.بیست.بیستˈ ارائه داده اند.

محققان دانشگاه تگزاس این فرمول را به افرادی که زمان طولانی پشت رایانه سپری می کنند یا کسانی که مایلند بینایی خود را حفظ کنند، توصیه کرده اند.

به توصیه متخصصان افراد باید هر 20 دقیقه یک بار نگاه خود را از صفحه رایانه بگیرند و 20 ثانیه به اشیایی که در فاصله شش متری قرار دارند نگاه کنند. ضمن این که طی این مدت نباید کمتر از 20 بار پلک بزنند.

به گفته کارشناسان، این تمرین به جلوگیری از خشک شدن و خستگی چشمها، اجتناب از سر درد و درد گردن کمک می کند.

انجام این تمرین ها به ویژه برای کسانی ضروری است که در محل کارشان سیستم های تهویه ای وجود دارد که هوا را خشک می کنند.

پیش از این، روش های مفید دیگری به منظور حفاظت از بینایی هنگام کار با رایانه توصیه شده بود که از جمله آنها می توان نگاه کردن به چپ و راست یا بالا و پایین بدون تکان دادن سر، چرخاندن چشم ها از چپ به راست و راست به چپ، نگاه کردن به نوک بینی و نگاه کردن به مناظر دور دست خارج از محل کار اشاره کرد.

قبل از انجام این تمرینها باید عینک یا لنز را از روی چشم برداشت و بعد از هر تمرین با گذاشتن کف دست روی چشم ها به آنها استراحت داد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید