پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها خبر بهترین ویژگی‌های محل سکونت

بهترین ویژگی‌های محل سکونت

محلی که انسان‌ها در آن زندگی می‌کنند خیلی مهم است و وقتی کسی جایی را برای سکونت برمی‌گزیند باید کیفیت خاک، پستی و بلندی زمین، باز بودن فضا، پوشش گیاهی، آب، کمی یا زیادی آب، بادگیر بودن یا گود بودن محل سکونت را بررسی کند.

adidas calabasas cream factory san jose menu - GZ3194 - adidas Ultra Boost 2021 White Multicolor | Jordan 1 Retro High OG University Blue (PS) - 134 - AQ2664 - nike shox pet print pages for kids free dinosaur

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، انسان‌ها همچنین بادهایی که در منطقه می‌وزد را بشناسد که آیا سالم است یا نه و نیز نقاط مجاور محل سکونت مانند دریا، مسیل‌ها، کوه‌ها و کان‌ها (معادن)، وجود درختان، گورستان‌ها، مواد بدبو (محل دفن زباله و …) را مورد تحقیق قرار دهد چرا که همه این موارد در مزاج هوا موثرند و تاثیراتی بر بدن دارند.

آفتاب باید همه جای خانه را فرابگیرد زیرا آفتاب هوا را صاف و مساعد می‌کند. بهتر آن است که محل سکونت در نزدیکی آب‌های گوارا، روان و پاکیزه که در زمستان سرد و در تابستان گرم‌اند باشد.

امام صادق (ع) در مورد ویژگی‌های محل سکونت فرمودند: سکونت کردن در جایی جز با وجود سه ویژگی، خوش نخواهد بود: هوای خوش و پاک، آب فراوان گوارا و زمین پُربار.

امام علی(ع) فرمودند: شهر مطلوب اسلامی شهری است سبز با باغات بسیار، رنگ شهر اسلامی تیره، خاکستری و کدر نیست و در عین حال رنگ زننده و مبتذل را نمی‌پذیرد، آب کافی و سالم از ویژگی‌های شهر مطلوب اسلامی است. شهر اسلامی شهری اشرافی و طبقاتی نیست پس خانه‌های کنارهم از نظر شکل و حجم در تضاد با هم نیستند، در شهر اسلامی جاده‌ها، مناسب، امن و کافی است. شهر اسلامی شهری است که خدمات آسایشی و رفاهی به میزان کافی برای همه شهروندان قابل استفاده است.


منابع:

کتاب قانون، بوعلی سینا
تحف العقول: ص ۳۲۰ / دانشنامه قرآن و حدیث ج 14 ص 372
نهج‌البلاغه، سیدرضی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید