جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها خبر آثار مخرب تلفن‌های همراه هوشمند بر خواب

آثار مخرب تلفن‌های همراه هوشمند بر خواب

به رغم هشدار کارشناسان مبنی بر عدم استفاده از موبایل پیش از خواب اما این عمل در بین بزرگسالان نیز وجود داشته که رقم آن پایین تر از جوانان است.

75% - تسوق أونلاين في السعودية مع خصم 25 , أحذية ازياء رياضية الجري للرجال , adidas copa mundials in color today schedule 2016 , نمشي | Sneakers Nike Shoes

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ مطالعه اخیر محققان نشان می‌دهد که استفاده از تلفن همراه به خصوص در جوانان  قبل از خواب آثار زیان باری را بر خواب و کیفیت آن خواهد گذاشت.

این تحقیق که در میان جوانان بریتانیایی صورت گرفت نشان می‌دهد از هر ده جوان ۱۸ تا ۲۴ ساله بریتانیایی نه نفر خود را پیش از خواب در معرض نور آبی تلفن‌های هوشمند یا تبلت قرار می‌دهد که باعث مشکلات خواب می شود.

به رغم هشدار کارشناسان مبنی بر عدم استفاده از موبایل پیش از خواب اما این عمل در بین بزرگسالان نیز وجود داشته که رقم آن پایین تر از جوانان است.

پزشکان معتقدند این وسایل تولید "هورمون ملاتونین" را کاهش داده که سبب بروز مشکلات در خواب می‌شود، همزمان مطالعات نشان داده که ۲۸ میلیون نفر در بریتانیا به طور متوسط هفت ساعت بیشتر در شب نمی‌خوابند.

کمتر از هفت ساعت خواب در شبانه روز میزان توصیه شده است که افراد در صورت عدم توجه به مشکلاتی مثل افزایش وزن، حمله قلبی، دیابت و سرطان مبتلا می‌گردند.
 
به گفته‌ی کارشناسان میزان لازم خواب برای هر فرد شاید متفاوت باشد اما هفت تا هشت ساعت خواب برای عموم شبانه روز توصیه می‌شود. میزان لازم برای نوجوانان بیش از ۹ ساعت است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید