جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها خبر الزامات خرید کنسرو و کمپوت

الزامات خرید کنسرو و کمپوت

جام جم آنلاین: اگرچه مواد غذایی تازه ارزش غذایی بیشتر و بهتری دارند، عوامل گونا‌گونی چون زندگی ماشینی، کمبود وقت، افزایش گرفتاری‌ها و... سبب رویکرد بسیاری از مردم به غذاهای از پیش آماده و بویژه کنسروها شده است.

nike shox mens australia women soccer players - White - DA8301 - 101 - Nike Air Force 1 '07 LX Women's Shoe | Latest Nike Air Force 1 Shadow Trainer Releases & Direct Drops , IetpShops , nike air zoom strong unintelligible rose gold

اگر به جای استفاده از مواد غذایی تازه و محصولات خانگی، ناچار از مصرف فست‌فودها و مواد کنسروی شده‌اید برای حفظ سلامتی خود، به این نکات هنگام خرید و استفاده از مواد کنسروی توجه کنید:

* خرید محصولات کنسرو شده در بسته‌بندی‌های شیشه‌ای بر قوطی‌ها و بسته‌های فلزی ترجیح دارد.

* قوطی‌های فلزی کنسرو را معمولا با لایه‌ای از قلع یا کروم اندود می‌کنند. دقت کنید که سطح درونی آن نیز با جنسی لاک‌مانند پوشیده شده باشد تا جلوی واکنش شیمیایی بین فلز و ماده غذایی گرفته شده، ورود یون از طریق آلیاژ قوطی به غذا و سپس از غذا به بدن، سلامتی شما را به مخاطره نیندازد.

* پس از باز کردن و مصرف مواد غذایی کنسرو شده و کمپوت‌ها، باقیمانده مواد درون آن را در ظروف شیشه‌ای ریخته، در جای مناسب، شرایط بهداشتی و فقط برای مدتی کوتاه نگاه دارید تا اکسیژن هوا با جداره فلزی قوطی ترکیب نشده و یونیزه شدن ماده غذایی را در پی نداشته باشد.

* به تاریخ تولید و انقضا، دستورها و راهنمایی‌های توصیه شده درباره طریقه و مقدار مصرف، ظاهر کالا و... بیشتر توجه کنید. کنسروهایی بخرید که تاریخ تولیدشان نزدیک باشد، جزئیات و ترکیبات محصول را واضح و روشن بیان کرده، نشانی‌ها، تاییدیه‌های بهداشتی، تلفن شکایات و... را دارا باشد.

* از خرید کنسروهای بادکرده، دارای سوراخ یا ضربدیده و زنگ‌زده خودداری کنید.

* کنسروها، کمپوت‌ها و مواد غذایی بسته‌بندی شده با قوطی‌های فلزی را در یخچال نگذارید. رطوبت عاملی مهم در زنگ‌زدگی و ایجاد واکنش شیمیایی در محصول است.

* خودتان را عادت دهید که همواره پوشش درون قوطی‌ها و بسته‌های فلزی را نیز بررسی کنید. اگر بخوبی لاک‌اندود نشده یا ریختگی، خراش، خوردگی، زنگ‌زدگی، لکه‌های تیره و... در سطح فلزی نمایان است، از مصرف محصول و خرید دوباره از آن کارخانه خودداری کنید. شما که نمی‌خواهید جیب صاحبان شرکت‌ها یا کارخانه‌هایی را پر پول کنید که به سلامتی شما اهمیت نمی‌دهند!

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید