شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها خبر 10 عامل که شما را پیر می‌کند

10 عامل که شما را پیر می‌کند

در حالی که همه ما می‌دانیم نشستن طولانی برای تماشای تلویزیون به کمر شما آسیب می‌رساند، ممکن است این را ندانید که به ازاء هر ساعت که تلویزیون تماشا می‌کنید طول عمرتان بیش از 22 دقیقه کمتر می‌شود.

shock drop air force 1 full uv reactive | Nike SB

برگرفته از روزنامه اطلاعات

تماشای تلویزیون

در حالی که همه ما می‌دانیم نشستن طولانی برای تماشای تلویزیون به کمر شما آسیب می‌رساند، ممکن است این را ندانید که به ازاء هر ساعت که تلویزیون تماشا می‌کنید طول عمرتان بیش از 22 دقیقه کمتر می‌شود. از این گذشته، محققان توصیه می‌کنند که تماشای تلویزیون می‌تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش دهد.

 

نوشیدن با نی

شما احتمالا می‌دانید که هرآنچه شما می‌نوشید روی ظاهر شما تاثیرگذار است، اما ممکن است با شنیدن این موضوع تعجب کنید که نحوه نوشیدن شما نیز می‌تواند بر طول عمر شما تأثیر بگذارد. در واقع مکیدن نی و نوشیدن از درون بطری مانند سیگار کشیدن باعث غنچه کردن دهان می‌شود بنابراین خطوط ریز و چین و چروک‌هایی را اطراف دهان ایجاد می‌کند. در صورت امکان سعی کنید برای دوری از چین و چروک‌ها، نوشیدنی‌ها را مستقیماً از لیوان بنوشید.

 

تمرینات ورزشی خیلی کم (یا خیلی زیاد)

فواید ورزش برای حفظ احساس جوانی و ظاهر جوان بی‌اندازه است. نه فقط ورزش نکردن عمر را کوتاه‌تر می‌کند بلکه خطر ابتلا به چاقی و بیماری قلبی را افزایش می‌دهد. در حالی که ورزش می‌تواند با محافظت مغز مقابل آلزایمر آن را جوان نگه دارد، شادابی شما را تقویت کرده و شمارا هوشیار و پرانرژی می‌سازد. از این گذشته، با افزایش جریان خون در پوست می‌تواند به روشن شدن، شفاف شدن و طراوت جوانی در رنگ چهره‌تان کمک کند. از سوی دیگر، در حالی همه ما باید برای داشتن فعالیت بدنی تلاش کنیم، لازم است بدانیم که ورزش خیلی زیاد می‌تواند باعث سفتی مفصل‌ها شده و خطر ابتلا به ورم مفاصل را افزاش دهد.

 

گرمای محیط

بسیاری از ما هزینه‌ای را برای محصولات ضد پیری پوست مصرف می‌کنیم، در عین حال ممکن است با ادامه این کار ناآگاهانه روند پیری را تسریع کنیم. گرم کردن محیط و سیستم‌های تهویه مطبوع که بسیاری از ما در منزل و در محیط کار استفاده می‌کنیم می‌توانند به شدت پوست را خشک کنند که منجر به پیری زودرس و چین و چروک می‌شود. برای کمک به طراوت جوانی پوست و نرمی آن، سعی کنید دمای محیط را کم کنید و برای گرم کردن لباس بیشتری بپوشید. گذاشتن دائم یک لیوان آب در اتاق می‌تواند دمای محیط را افزایش دهد. به علاوه استفاده از کرم محافظ پوست نیز می‌تواند خشکی را تخفیف دهد.

 

شکر

خوردن خیلی زیاد شکر مضر است، حتی تأثیر مصرف زیاد شکر در بروز چین و چروک‌ها بیش از در معرض آفتاب قرار گرفتن و سیگار کشیدن است. وقتی میزان شکر خون بالاست، یک فرایند به نام گلاکیشن (glycation) رخ می‌دهد که کلاژن (collagen) موجود در پوست شما را تخریب می‌کند. هربار تخریب، باعث سخت‌تر کردن کلاژن و معمولاً منجر به چین و چروک و فرو نشستن پوست می‌شود.

 

شغل شما

در حالی که داشتن یک شغل برای بیشتر ما ضرورتی ایده‌آل است، می‌تواند یکی از بزرگترین علت‌های پیری زودرس باشد. اول این که ، کار منبع بزرگی از استرس برای بیشتر افراد است که محققان دریافتند می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی و سرعت فزاینده پیری را افزایش دهد.

دوم، گذراندن ساعات زیاد در سر کار می‌تواند بدین معنی باشد که شما وقت کمتری برای نیازهای ضروری خود مثل ورزش، وعده‌‌های غذایی به موقع و خواب دارید. برای کمک به کاهش آسیب ها، سعی کنید از کار کردن در ساعات طولانی اجتناب کنید و بیشتر ساعات عصر و آخر هفته‌تان را به استراحت اختصاص دهید.

 

صابون

در حالی که ممکن است شما فکر کنید صابون بهترین دوست پوست شماست، در حقیقت اینطور نیست. دلیل این است که پوست شما پوسته اسیدی دارد که حصار محافظتی طبیعی پوست است. وقتی با صابون آن را می‌شوئید ـ صابون‌هایی که عموماً قلیایی هستندـ می‌تواند لایه محافظ حاوی چربی را برداشته، پوست را خشک کند و منجر به ایجاد چین و چروک شود. اگر عدم شستشو با صابون برایتان غیرممکن است، سعی کنید صابونتان را با نوع خنثی آن (از PH) و تمیز کننده فاقد مواد شیمیایی تعویض کنید و مطمئن شوید که آن حاوی چیزی به عنوان تنظیف کننده پوست شما است.

 

گوش دادن به هدفون

ضعف شنوایی یک علامت رایج پیری است، ممکن است بسیاری از مابه سبب گوش دادن موسیقی با صدای بلند با هدفون دچار کاهش شنوایی شده باشیم. وقتی گوش دادن به موسیقی با صدای ملایم برایتان دلپذیر نیست بدانید در معرض آسیب هستید، مطالعات نشان می‌دهد گوش دادن به موزیک با هدفون برای یک ساعت می‌تواند موقتا روی شنوایی افراد تأثیر بگذارد. در حالی که بعضی محققان توصیه می‌کنند گوش دادن به موسیقی با صدای بلند می‌تواند شما را در معرض آسیب دائمی قرار دهد.

 

روبالشی شما

ممکن است فکر کنید اگر در خواب برای چرخش صورت خود بیدار شوید قسمتی از یک خواب زیبا را رها کنید. اما در حقیقت بر عکس آن می‌تواند درست باشد. اگر شما مرتبا با یک طرف صورت خود به بالش نخی فشار وارد کنید ممکن است سبب چین افتادن و خطوط در پوست شود که می‌تواند حتی به خط‌های ریز و چین و چروک تبدیل شود. برای کمک به جوان ماندن سعی کنید به پشت بخوابید یا از بالش سیلک (لایه ابریشمی) یا ساتن استفاده کنید تا چروک‌های کمتری در اثر فشردگی ایجاد شود و به حفظ میزان رطوبت پوست کمک کند.

 

رژیم‌های کم چربی

بسیاری از ما رژیم‌های کم چربی را پیش می‌گیریم. بنابراین رهاکردن چربی‌های سالم خوب مثل اسیدهای چرب امگا 3 می‌تواند تأثیر منفی در روند پیری شما و سرعت آن بگذارد. اسیدهای چرب امگا 3 ـ موجود در روغن ماهی، گردو و تخم کتان ـ برای جوان ماندن ظاهر و احساس جوانی شما ضروریست. نه فقط به نرمی و بدون چروک ماندن پوست کمک می‌کند بلکه در افزایش سلامت مغز موثر بوده و قلب شمارا در وضعیت خوبی قرار می‌دهد و حتی می‌تواند طول عمر شما را افزایش دهد.

برگرفته از تارنمای یاهو www.yahoo.com

مترجمین : محمد ملک خانی / لیلا سلمانی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید