جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها خبر توصیه‌های اورژانس کشور به مسافران تابستانی

توصیه‌های اورژانس کشور به مسافران تابستانی

رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی اورژانس کشور همزمان با آغاز سفرهای تابستانی توصیه هایی را برای ایمنی در سفر به مسافران ارائه کرد.

adidas calabasas cream factory san jose menu - GZ3194 - adidas Ultra Boost 2021 White Multicolor | JORDAN BRAND

به گزارش سرویس اجتماعی ایسنا، دکتر غلامرضا معصومی با اشاره به اینکه رعایت نکات ایمنی در طول سفر از حوادث جاده ای پیشگیری می کند،‌ اظهار کرد: افراد باید قبل از مسافرت اتومبیل خود را از نظر نقص فنی بازدید کنند و بارهای داخل صندوق عقب و روی باربند را کاملاً محکم کنند و از حمل بارهای سنگین و حجیم ، خارج از ابعاد اتومبیل و بیش از حد مجاز بپرهیزند.

وی افزود: به همراه داشتن جعبه کمک های اولیه، کپسول آتش نشانی، تجهیزات ایمنی ترافیک مانند مثلث احتیاط، چراغ قوه در طول سفر ضروری است و همچنین همراه داشتن دفترچه بیمه و داروهای مورد نیاز برای بیماران الزامی است.

رییس اورژانس کشور با بیان این که مرگ های ناشی از ضربه به سر با استفاده از کمر بند ایمنی، به میزان 25 درصد کاهش می یابد، تصریح کرد: در طول سفر کمر بند ایمنی خود را بسته نگه داشته و همسفران خود را ملزم به بستن کمر بند ایمنی کنند.

وی بیان کرد: صندلی عقب اتومبیل ایمن ترین محل برای کودکان است و باید حتی الامکان از قرار دادن آنان در آغوش خود، در صندلی جلو یا بیرون از صندلی مخصوص کودکان و پشت شیشه اتومبیل اجتناب کنند.

معصومی توصیه کرد: رانندگان در حین رانندگی از کشیدن سیگار، صحبت کردن با تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، مشاجره و شوخی به دلیل کاهش تمرکز در حین رانندگی خودداری کرده و در صورت مصرف داروهایی که بر هوشیاری و سرعت واکنش راننده در رانندگی تأثیر منفی دارند، از رانندگی خوداری نمائید .

وی ادامه داد:‌ به کودکان خود آموزش دهند که در حین حرکت از بازی کردن با دستگیره های اتومبیل، باز کردن در و قرار دادن دست و سر خود خارج از پنجره اتومبیل خود داری کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید