جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها خبر حمله به سه بیماری‌ مهلک با تراشه زیستی محققان

حمله به سه بیماری‌ مهلک با تراشه زیستی محققان

تشخیص یک گونه خاص آنفولانزا معمولا کار مشکلی بوده و نیاز به تجهیزات فناوری پیشرفته و روزها کار مداوم دارد از این رو محققان دانشگاه براون دست به ساخت یک تراشه زیستی جدید زده‌اند که می‌تواند این فرایند را بسیار ساده‌تر و سریع‌تر کند.

SneakersbeShops® , Shop Online For Luxury, High-End Fashion, Expensive & Authentic Designer Brands | high heels made of nike shoe , nike sb check solarsoft price guide list for girls , Where To Buy , A01599C , nike tiempo legend camo besotted friday sale amazon Abutting Love Lift High White

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محققان امیدوارند بتوانند در نهایت تراشه‌ای را تولید کنند که مقامات بهداشت با استفاده از آن، بیماری‌های تازه شیوع یافته را سریعا پیگیری کرده و کارکنان بهداشت و درمان در کشورهای در حال توسعه نیز از آن برای شناسایی ارزان گونه‌های اچ‌آی‌وی و سل مقاوم در برابر درمان استفاده کنند.

به گفته این محققان که پژوهش آنها در مجله Molecular Diagnostics منتشر شده،‌این تراشه در حقیقت گونه‌ای آزمایشگاه کوچک بوده که پزشکان را از گونه‌های جدید و غیرمنتظره بیماری آگاه می‌کند.

این تراشه زیستی جدید، مجموعه اقدامات برای شناسایی ترکیب یک نمونه خون یا بافت را ساده‌تر می‌کند.

در حال حاضر برای شناسایی گونه آنفولانزا، ماده ژنتیکی یک نمونه باید با استفاده از واکنش زنجیره پلیمراز که به تکثیر دی‌ان‌ای می‌پردازد، یا تکثیر اسید نوکلئیک مبتنی بر توالی که از آر‌ان‌ای تک رشته کپی‌برداری می‌کند، تقویت شود.

هر دو فرایند نیازمند ساعات زیادی برای تکمیل و تلفیق حرارت یا شرایط خاص است که در خارج از آزمایشگاه قابل کنترل نیست.

محققان در پژوهش جدید خود به ایجاد شیوه‌ای برای تکثیر سریع آر‌ان‌ای بر روی یک تراشه در ابعاد یک کارت شناسایی، بدون نیاز به تغییرات دما پرداخته‌اند.

در تراشه زیستی، قطعات هدف آر‌ان‌ای با مهره‌های مغناطیسی نشان‌گذاری می‌شوند. آهن‌رباها این قطعات نشان‌دار را از میان یک کانال باریک کشیده و آنها را از رشته‌های غیر متصل جدا می‌کنند.

در هر بیماری یک توالی خاص وجود داشته که این آر‌ان‌ای را شناسایی می‌کند و پزشکان به این توالی حمله می‌کنند.

پس از جداسازی، به جای کل نمونه، تنها رشته‌های هدف تکثیر شده که اجازه می‌دهد این فرایند در یک دستگاه دستی دورتر از آزمایشگاه اتفاق بیفتد.

این فرایند را که «اسمارت» نامیده شده، می‌توان به جای چندین ساعت طی چند دقیقه انجام داد.

تاکنون محققان تنها به آزمایش این پیش‌ساخت بر روی گونه‌هایی از آنفولانزا مانند آنفولانزای خوکی پرداخته‌اند و امیدوارند بتوانند با افزایش سرمایه آن را بر روی نمونه‌های اچ‌آی‌وی نیز آزمایش کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید