جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها خبر عفونت‌های روده‌ای در کودکان با خطر ابتلا به شیزوفرنی مرتبط هستند

عفونت‌های روده‌ای در کودکان با خطر ابتلا به شیزوفرنی مرتبط هستند

متخصصان علوم پزشکی در استرالیا در یک آزمایش جدید دریافتند که بروز عفونت‌های روده‌ای در کودکان می‌تواند خطر ابتلا به شیزوفرنی (جنون جوانی) را در سنین بالاتر، افزایش دهد.

boohoo , Womens & Mens Clothes , Shop Online Fashion | GUCCI for Women , FaoswalimShops

به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا، این متخصصان می‌گویند: ابتلا به عفونت‌های روده‌ای و ریوی در دوران کودکی می‌تواند عامل تشدید کننده خطر ابتلا به شیزوفرنی در سنین بالاتر باشد. این خطر حتی در صورتی که عفونت به مغز نیز نفوذ نکند، وجود دارد.

این یافته حاصل مطالعه روی داده‌های بیمارستانی مربوط به بیش از 40 هزار فرد بالغ در غرب استرالیا است. در این مطالعه روابط بین اختلالات روان تنی و بیماری‌های جسمی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

به گزارش روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، این بررسی‌ها نشان داد پسرانی که حداقل دو بار پیش از رسیدن به سن سه سالگی به دلیل ابتلا به عفونت‌های تنفسی و روده‌ای در بیمارستان بستری شده بودند، پس از رسیدن به سن 20 سالگی، 80 درصد بیشتر با خطر ابتلا به این اختلال روانی مواجه شدند.

پروفسور کولین بینز، استاد بهداشت عمومی دانشگاه کورتین در این باره می‌گوید:‌ اختلالات سیستم ایمنی بدن با بروز شیزوفرنی مرتبط هستند و این ارتباط می‌تواند ریشه در منشا ژنتیکی هر دو اختلال داشته باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید