جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها خبر محکومیت سه ماه تا 10ساله آتش‌سوزی عمدی در جنگل

محکومیت سه ماه تا 10ساله آتش‌سوزی عمدی در جنگل

مسوول روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: آتش‌سوزی عمدی در جنگل از سه ماه تا 10سال محکومیت دارد.

nike air force 1 low uv | Latest Air Jordan 1 Mid GS Canvas Pink/Tan/Soft Yellow/Lime Green/White 2021 For Sale DJ0338 - 100 - nike sb satire canvas grey and blue dress

«بابایی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه چهارمحال و بختیاری- افزود: منابع طبیعی و آبخیزداری استان خواهان توجه و همکاری شایسته آحاد مردم به ویژه مسوولان و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و دهیاری‌ها و بهره‌برداران و جنگل‌نشینان از عرصه‌های جنگلی و مرتعی برای پیشگیری از ایجاد هرگونه حریق و افروختن آتش در عرصه‌های مرتع و جنگلی شد.

وی با بیان اینکه فصل تابستان، از علل آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی است، خاطرنشان کرد: پارک‌های جنگلی و سایه درختان مکانی برای تفریح و تفرج گردشگران و استراحت کشاورزان و مرتع‌داران و چوپانان و جنگل‌نشینان است بنابراین کوچکترین جرقه برای راه انداختن آتش در این عرصه‌ها حریقی عظیم و خساراتی جبران‌ناپذیر را بر پیکر منابع ملی کشور و استان به بار می‌آورد که نتیجه آن تخریب خاک و نابودی منابع ملی اعم از جنگل و مرتع و منابع عظیم اقتصادی و زیست محیطی است.

وی تصریح کرد: به همه شهروندان توصیه می‌شود از بر افروختن هرگونه آتش در عرصه‌های جنگلی و مرتعی اجتناب کنند و در صورت بروز آتش‌سوزی برای اطفای حریق با مأموران منابع طبیعی و آتش‌نشانی همکاری و با کد رایگان 09696 تماس برقرار کنند.

بابایی گفت: بر اساس ماده 45 قانون حفظ و احیای منابع طبیعی و آتش‌سوزی نباتات در مزارع و باغات داخل یا مجاور جنگل و مرتع بدون اجازه و نظارت مأموران جنگل‌بانی ممنوع است و در صورت بی‌مبالاتی و ایجاد حریق مرتکب تخلف به حبس تأدیبی از دو ماه تا یک سال محکوم می‌شود و به استناد ماده 46 قانون مذکور هرکس مبادرت به کت زدن و روشن کردن آتش در تنه درختان جنگلی کند به حبس تأدیبی از سه ماه تا یک سال و برای هر درخت که کت یا پی زده و یا در آن آتش روشن کرده به پرداخت جریمه نقدی محکوم می‌شود.

به گفته وی، به استناد ماده 47 قانون موصوف هر کس در جنگل عمداً آتش‌سوزی ایجاد کند به حبس مجرد سه ماه تا 10 سال محکوم می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید