جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها خبر اگر بهانه شما همیشه این است که وقتی برای ورزش کردن ندارید، دیگر این بهانه را کنار بگذارید. تحقیقات تازه نشان داده که برای لاغر شدن می‌توانید از مدتی کوتاه ورزش البته با شدت زیاد کمک بگیرید.

اگر بهانه شما همیشه این است که وقتی برای ورزش کردن ندارید، دیگر این بهانه را کنار بگذارید. تحقیقات تازه نشان داده که برای لاغر شدن می‌توانید از مدتی کوتاه ورزش البته با شدت زیاد کمک بگیرید.

اگر بهانه شما همیشه این است که وقتی برای ورزش کردن ندارید، دیگر این بهانه را کنار بگذارید. تحقیقات تازه نشان داده که برای لاغر شدن می‌توانید از مدتی کوتاه ورزش البته با شدت زیاد کمک بگیرید.

adidas born original women costume for sale - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للرجال مع تخفيضات 25 , نمشي - 75% أونلاين في السعودية | Women's shoes - chandal adidas negro redecilla black hair line - ropa deportiva adidas peru en vivo gratis internet , High boots and others - Trekker boots - DialadogwashShops

برگرفته از روزنامه اطلاعات


میوه + سبزی = شادی

اگر شما هم اخمو و غمگین هستید، یک سیب، یک هویج، یک موز یا هر میوه و سبزی دیگری که بیشتر دوست دارید، بردارید و میل کنید. البته برای شاد شدن لازم است هر روز این روش را ادامه دهید. می‌پرسید چه ربطی دارد؟ تحقیقات تازه نشان داده که خوردن سبزی و میوه فراوان می‌تواند شادی و رضایت از زندگی را برای شما به ارمغان بیاورد. محققان انگلیسی با بررسی 80 هزار مردو زن وعادات غذایی آنها متوجه شدند که هر چه آدمها میوه و سبزی بیشتری مصرف کنند؛ روحیه شادتر و روان سالمتری هم خواهند داشت. در این بررسی گروهی که 7 واحد در روز میوه و سبزی خورده بودند شادتر از بقیه بودند. این در حالی است که پیش از این متخصصان تغذیه توصیه کرده بودند خوردن 5 واحد میوه و سبزی برای سلامت جسم شما لازم است. البته این مساله خیلی تعجب آور نیست چون همه می‌دانند که سلامت جسم و روان با هم در ارتباطند.
 

 

 

پیاده‌روی تند، دوست قلب و دشمن دیابت

پیاده‌روی تند، آرام دویدن و سایر اشکال فعالیتهای ورزشی شدید، می‌تواند بیماری قلبی و دیابت را از شما دور کند. اغلب بررسیها نشان داده که فعالیت منظم ورزشی مثلاً پیاده‌روی نیم ساعته در روز با شدت متوسط می‌تواند به سلامت شما کمک کند. اما بررسی تازه نشان داده که شدت ورزش مهمتر از زمان آن است. بخصوص کسانی که می‌دوند و تند راه می‌روند با 4 تا2 ساعت ورزش در هفته می‌توانند تا 50 درصد احتمال ابتلا به نشانگان متابولیک را کم کنند. اما پیاده روی شل و گاه گاهی حتی اگر یک ساعت در روز باشد نمی‌تواند تاثیری بر ابتلا به این مجموعه بیماری بگذارد. نشانگان متابولیک، نامی است که متخصصان بر مجموعه‌ای از عوامل خطرساز دیابت و بیماری عادی قلبی گذاشته‌اند. این عوامل خطر عبارتند از: فشار خون بالا، قند خون بالا، تری‌گلیسیرید بالا و کلسترول خوب ( اچ- دی- ال) کم و شکم گنده!

اگر چه ورزش کردن بهتر از ورزش نکردن است اما ورزشی که شما را به تعریق وادار نکند و ضربان قلبتان را بالا نبرد تاثیری در پیشگیری از نشانگان متابولیک ندارد. اما حتی باغبانی و کار منزل هم اگر شما را به تعریق وادارد و ضربان قلبتان را بالا ببرد می‌تواند خطر بیماری قلبی و دیابت را کمتر کند.
 

 

راهی برای سوزاندن کالری بیشتر
دکترمهشید چایچی


 

اگر بهانه شما همیشه این است که وقتی برای ورزش کردن ندارید، دیگر این بهانه را کنار بگذارید. تحقیقات تازه نشان داده که برای لاغر شدن می‌توانید از مدتی کوتاه ورزش البته با شدت زیاد کمک بگیرید. متخصصان فیزیولوژی ورزش از دانشگاه ایالت کلرادو نشان داده‌اند تنها با 5/2 دقیقه ورزش دوچرخه سواری می‌توانید 220 کالری بسوزانید. البته نیازی نیست این 5/2 دقیقه را پشت هم پا دوچرخه بزنید می‌توانید این زمان را به 5 دور 30 ثانیه‌ای تقسیم کنید که ابتدای آن 2 دقیقه گرم کردن داشته و هر دور با 4 دقیقه پدال زدن سبک و بدون مقاومت دنبال شود. همه این دورها کمتر از 25 دقیقه طول می‌کشد و این درحالی است که شما کالری بیشتری می‌سوزانید نسبت به اینکه نیم ساعت با شدت متوسط پدال بزنید. با این روش فاصله دادن و شدت دادن و کند کردن می‌توانید در یک مدت کوتاه مقدار زیادی کالری بسوزانید.

جالب است بدانید که بیشتر کالری در همان 5/2 دقیقه‌ای از دست می‌رود که با شدت پا می‌زنید و در بقیه مدت کالری کمی از دست می‌رود. محققان معتقدند با این روش می‌توانید حساسیت سلولهای بدنتان را نسبت به انسولین بیشتر کنید و تحمل آنها به قند را بالا ببرید. همه این اتفاقات در کل نه تنها تناسب اندامتان را بیشتر می‌کند بلکه می‌تواند برای سلامت جسم شما مفید واقع شود. یادتان باشد اگر محدودیت ویا بیماری خاصی دارید قبل از اینکه این روش را در منزل و روی دوچرخه ثابت امتحان کنید، با پزشکتان مشورت کنید تا از آسیب احتمالی در امان بمانید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید