شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها رویدادهای فرهنگی روش‌های حفاظت پیشگیرانه و نگهداری از منسوجات و دست‌بافته‌ها در کتابخانه و موزه ملی ملک بررسی می‌شود

روش‌های حفاظت پیشگیرانه و نگهداری از منسوجات و دست‌بافته‌ها در کتابخانه و موزه ملی ملک بررسی می‌شود

برگزاری نشست پژوهشی حفاظت و مرمت در روز یک‌شنبه 26 مرداد 1393 خورشیدی
روش‌های حفاظت پیشگیرانه و نگهداری از منسوجات و دست‌بافته‌ها در کتابخانه و موزه ملی ملک بررسی می‌شود

نشست پژوهشی حفاظت و مرمت با سخنرانی درباره حفاظت پیشگیرانه و نگهداری از منسوجات و دست‌بافته‌ها در کتابخانه و موزه ملی ملک و سامان‌دهی و حفاظت منسوجات موزه مقدم در روز یک‌شنبه 26 مرداد 1393 خورشیدی به میزبانی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، کارشناسان حفاظت و مرمت در این نشست تخصصی که در روز یک‌شنبه 26 مرداد از ساعت 16 تا 18 برگزار خواهد شد، موضوعات کاربردی حوزه مرمت و حفاظت پیشگیرانه آثار تاریخی را مورد توجه قرار خواهند داد.
در این نشست علمی، الگوهای مناسب و رایج در حفاظت پیشگیرانه، حفظ و نگهداری آثار بافته و منسوجات، شیوه‌های رایج در حفظ و نگهداری منسوجات، مواد و ابزار مورد استفاده، شیوه‌های نمایش، راهکارهای نگهداری منسوجات در مخازن، بررسی و مطالعات آزمایشگاهی مواد مورد استفاده در حفاظت آثار و روش‌های سامان‌دهی و پایش و کنترل شرایط محیطی آثار بررسی می‌شود.
در بخش نخست نشست پژوهشی حفاظت و مرمت، «محدثه حسینی صومعه» سرپرست آزمایشگاه و «مهدی کلیایی» مسوول حفاظت موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک درباره «حفاظت پیشگیرانه و نگهداری از منسوجات و دست‌بافته‌ها در کتابخانه و موزه ملی ملک سخنرانی خواهند کرد. در ادامه، «هاله زرینه» سرپرست امور پژوهشی و بخش حفاظت و مرمت موزه مقدم، سخنرانی خود را با موضوع «ساماندهی و حفاظت منسوجات موزه مقدم» ارایه خواهد داد.
علاقه‌مندان به موضوعات مرمت و حفاظت اشیای موزه‌ای، برای آشنایی بیش‌تر با روش‌ها و تکنیک‌های کاربردی در این حوزه می‌توانند در روز یک‌شنبه 26 مرداد 1393 خورشیدی با حضور در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، خیابان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد»، در نشست پژوهشی حفاظت و مرمت حضور یابند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید