پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها ورزش والیبال قهرمانی جهان - لهستان / پیروزی والیبال ایران برابر صربستان

والیبال قهرمانی جهان - لهستان / پیروزی والیبال ایران برابر صربستان

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین و آخرین دیدار دور دوم رقابت های قهرمانی مردان جهان موفق به شکست صربستان شد تا با 15 امتیاز در رتبه دوم جدول گروه E قرار گیرد.

001 - DC4091 - NikesneakersShops , nike air chromeposite for sale california cheap - Jordan Jordan 1 Mid MMD (Black) | Air Jordan Sneakers

به گزارش "ورزش سه"، چهارمین دیدار تیم های صعود کننده به مرحله دوم رقابت های والیبال قهرمانی مردان جهان امروز (یکشنبه) در دو گروه هشت تیمی این رقابت برگزار شد که تیم ملی والیبال ایران در حساس ترین مسابقه گروه E به مصاف صربستان رفت و موفق به شکست سه بر یک این تیم شد.

ملی پوشان والیبال ایران در این دیدار که در سالن اطلس لهستان برگزار شد سه بر یک به پیروزی رسیدند تا جمع امتیازهای خود را به 15 برساند و در رتبه دوم گروه خود قرار گیرند تا دیگر بازی های این گروه برگزار و رده بندی نهایی مشخص شود.

شاگردان اسلوبودان کواچ سرمربی صربستانی تیم ملی والیبال ایران در ست های اول، سوم و چهارم این مسابقه با امتیازهای 27 بر 25، 25 بر 22 و 25 بر 18 به پیروزی رسیدند و در ست دوم 25 بر 22 مغلوب حریف خود شدند.
ایران با ترکیب ‌آشنای فرهاد قائمی، سعید معروف، عادل غلامی، مجتبی میرزاجانپور، امیر غفور، سید محمد موسوی و فرهاد ظریف (لیبرو)، برای حفظ آخرین امیدهای خود برای صعود به مرحله سوم مسابقات قهرمانی جهان از ساعت ۱۹:۱۰ امروز به مصاف صربستان رفت.

دست اول؛ ۲۷ بر ۲۵ به سود ایران
دست اول با برتری صرب‌ها آغاز شد و این تیم تا امتیاز ۳ پیش رفت تا اینکه غلامی اولین امتیاز را برای تیم ملی کشورمان گرفت. دفاع عالی موسوی، ایران را به امتیاز ۴ در مقابل اندوخته ۵ امتیازی حریف رساند اما سرویس او به بیرون رفت و صربستان که در آغاز این دیدار نشانی از یک تیم حذف شده نداشت، در وقت استراحت فنی اول به برتری ۸ بر ۴ رسید.
مشکل در دریافت اول و از دست رفتن گاه و بی‌گاه سرویس‌های ملی‌پوشان، حساب کار را ۱۰ بر ۷ به سود صربستان کرد اما ایران با تکیه بر عملکرد خوب غفور، بازی را به تساوی ۱۰ بر ۱۰ رساند. در این زمان از بازی، صربستان مدام جلو می‌افتاد و ایران بلافاصله خود را به این تیم می‌رساند اما وقت استراحت فنی دوم را نیز صربستان با نتیجه ۱۶ بر ۱۵ برد.
ایران در ادامه بهتر عمل کرد و حتی از صربستان پیش افتاد اما این بار نوبت صربستان بود که نگذارد اختلاف دو تیم بیشتر از یک امتیاز شود. صربستان بالاخره از امتیاز ۲۱ راهش را از ایران جدا کرد و زمانی که ۲۲ بر ۲۰ پیش افتاد، کواچ شاگردانش را به کنار زمین فراخواند. در ادامه، غفور باز هم مهره موثر ایران شد و کار را به تساوی ۲۳ بر ۲۳ کشاند و امتیاز بعدی هم روی کار خوب او به دست آمد. اما صربستان دست بردار نبود و بازی ۲۵ بر ۲۵ مساوی شد. در ادامه، سرویس صرب‌ها به تور خورد و ایران با یک دفاع بی‌نقص، در ست اول به پیروزی ۲۷ بر ۲۵ رسید.

دست دوم؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود صربستان
اولین امتیاز ست دوم را صرب‌ها کسب کردند اما ایران اجازه نداد داستان ست اول تکرار شود. زمانی که ایران بازی را ۶ بر ۶ مساوی کرد، این امتیاز با درخواست ویدئوچک از سوی صربستان از ایران گرفته شد و صحبت‌های معروف با داور اول هم موثر نبود. البته ایران در ادامه دوباره پیش افتاد و در وقت استراحت فنی اول با حساب ۸ بر ۷ پیروز شد.
در ادامه، امتیازها در عدد ۱۰ برابر شد اما آتاناسویچ تیمش را پیش انداخت. ایران فرصت‌های خوب امتیازآوری را از دست داد که موجب شد وقت استراحت فنی دوم را با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ به صربستان واگذار کند.
غفور ایران راب ه امتیاز ۱۵ رساند و با وجود اینکه ایران در دفاع بهتر از ست اول عمل کرد، صربستان ۱۹ بر ۱۷ پیش افتاد. وقت استراحت کواچ هم موثر نبود و دفاع مستحکم صربستان راه را بر مهاجمان ایران بسته بود. با اینکه شهرام محمودی ایران را به یک قدمی صربستان هم رساند اما سرویس قائمی به تور خورد تا صربستان در ست دوم به برتری ۲۵ بر ۲۲ برسد.

دست سوم؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران
ایران که می‌دانست اگر ست سوم را واگذار کند حتی در صورت پیروزی در این دیدار باید با جام وداع کند، در ابتدای ست سوم ۳ امتیاز متوالی گرفت. وقتی ایران ۶ بر ۲ پیش افتاد، سرمربی صربستان درخواست وقت استراحت کرد. در ادامه صربستان فاصله را کم کرد اما آبشار قدرتی غفور، باعث پیروزی ایران با نتیجه ۸ بر ۴ در وقت استراحت فنی اول شد.
آتاناسویچ با سرویس پرقدرت خود یک امتیاز گرفت و در ادامه، صربستان به یک قدمی ایران رسید. دفاع خوب صربستان، ۴ امتیاز عقب افتاده را جبران کرد و بازی با تساوی ۱۰ بر ۱۰ دنبال شد. بازی خوب قائمی و معروف دوباره ایران را پیش انداخت و وقت استراحت فنی دوم نیز با پیروزی ۱۶ بر ۱۲ کشورمان پایان یافت.
در ادامه صربستان اختلاف را کم کرد اما ایران هنوز ۱۹ بر ۱۷ پیش بود. تشکری امتیاز ۲۳ را برای ایران گرفت و فاصله را به ۳ امتیاز افزایش داد و با وجود تلاش صرب‌ها، ایران در ست سوم با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ برنده شد..

دست چهارم؛ ۲۵ بر ۱۸ به سود ایران
امتیاز اول ست چهارم با دفاع تشکری به دست آمد و پوئن‌سرویس معروف، حساب کار را ۳ بر صفر کرد. امتیاز بعدی نصیب صرب‌ها شد اما برتری دفاع و حمله ایران، موجب برتری ۸ بر ۲ ملی‌پوشان ایران در زمان استراحت فنی اول شد.
ایران در بازگشت، برتری خود را به صربستان دیکته کرد و اختلاف را به ۸ امتیاز رساند و در وقت استراحت فنی دوم نیز با نتیجه ۱۶ بر ۸ پیروز شد.
بازی خوب دفاع ایران، صربستان را کاملاً با مشکل مواجه کرده بود و ایران با پیروزی ۲۵ بر ۱۸ در ست چهارم، سه امتیاز کامل این مسابقه را کسب کرد تا برای صعود چشم به نتایج حریفان داشته باشد.

معادلات صعود ایران:
تیم ملی کشورمان که با برد ۳ امتیازی مقابل صربستان، اولین قدم برای صعود به مرحله سوم را برداشته است در صورت شکست ۳ بر یک آمریکا برابر آرژانتین در بازی همزمان راهی دور بعد خواهد شد (این دیدار درحال حاضر با نتیجه ۲ بر یک به سود آرژانتین دنبال می‌شود). اگر دیدار آرژانتین و آمریکا به ست پنجم کشیده شود، ایران باید منتظر شکست ۳ بر یک یا ۳ بر صفر لهستان برابر فرانسه در دیدار ساعت ۲۲:۵۵ دقیقه این دو تیم بماند.
 
--------------------------------------------------------------------------------

غفور؛ امتیازآورترین بازیکن نبرد ایران - صربستان


پشت‌خط زن تیم ملی والیبال ایران عنوان امتیازآورترین بازیکن دیدار تیمش برابر صربستان را به خود اختصاص داد.  

 به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود از مرحله دوم رقابت‌های جهانی به مصاف صربستان رفت. شاگردان اسلوبودان کواچ با نتیجه 3 بر یک و امتیازهای 25-27 و 25-22 و 25 - 18 شکست دادند.

در پایان این مسابقه امیر غفور به تنهایی 30 امتیاز برای ایران کسب کرد و عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان لقب گرفت. در تیم صربستان هم آنتاسوویچ و کواسوویچ توانستند 18 امتیاز برای تیم خود کسب کنند و امتیازآورترین بازیکنان صربستان معرفی شدند.
 
--------------------------------------------------------------------------------


ولاسکو؛ ایران را به جمع 6 تیم برتر فرستاد


تیم ملی آرژانتین با سرمربیگری خولیو ولاسکو سرمربی سابق تیم ملی ایران در یک بازی فوق العاده 3-2 آمریکا را برد تا تیم ایران راهی دور سوم رقابتهای قهرمانی جهان بشود.  

به گزارش "ورزش سه"، مردم ایران که بعد از قهرمانی تیم کشتی فرنگی و برد تیم ملی والیبال در انتظار درخشش آرژانتینی ها بودند ، خیلی زود طلبشان را از مربی تاریخ ساز والیبال ایران وصول کردند. ملی پوشان آرژانتین در ست های دوم ، سوم و پنجم با امیتازهای 28 بر 26، 25 بر 20 و 15 بر 11 به پیروزی رسیدند وما را به آغوش هم فرستادند . این در حالی بود که آمریکا  قهرمان لیگ جهانی سال 2014 برای برد پا به میدان گذاشته بود . آمریکا با پذیرش این شکست 14 امتیازی شد و در رتبه سوم جدول قرار گرفت تا تیم ملی والیبال ایران با 15 امتیاز صعودش به مرحله سوم رقابت های قهرمانی جهان قطعی شود.


با این شرایط تیم های فرانسه و ایران به مرحله سوم صعود کرده اند و دیدار تیم های لهستان و فرانسه که از ساعت 22 و 55 دقیقه آغاز می شود، مشخص کننده سومین تیم صعود کننده گروه ایران به مرحله سوم رقابت ها است.
ولاسکو که تیمش در شب پنج شنبه در سه دست مغلوب ایران شده بود با این برد دوباره به قلبهای ما برگشت . تیم او با این نمایش خوب مردم ایران را شاد کرد و روز تاریخی ورزش ایران را تکمیل کرد.
 
برد ایران مقابل صربستان
ساعتی پیش ملی پوشان والیبال  در یک بازی درخشان با مقابل صربستان با نتیجه  سه بر یک به پیروزی رسیدند تا جمع امتیازهای خود را به 15 برساند و در رتبه دوم گروه خود قرار بگیرند.
شاگردان اسلوبودان کواچ سرمربی صربستانی تیم ملی والیبال ایران امشب  در ست های اول، سوم و چهارم این مسابقه با امتیازهای 27 بر 25، 25 بر 22 و 25 بر 18 به پیروزی رسیدند و در ست دوم 25 بر 22 مغلوب حریف خود شدند.
تیم ملی والیبال ایران در این دیدار با همان ترکیب مسابقه با لهستان شامل سعید معروف، محمد موسوی، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور، عادل غلامی، امیر غفور و فرهاد ظریف مسابقه را آغاز کرد.آرمین تشکری، مهدی مهدوی، میلاد عبادی پور و شهرام محمودی از دیگر بازیکنان ایران در این مسابقه بودند که با نظر سرمربی تیم ملی والیبال در ادامه دست ها به زمین رفتند.
ملی پوشان ایران در مرحله دوم نیز تیم های آرژانتین، استرالیا و صربستان را شکست دادند و تنها شکست خود در این مرحله برابر لهستان میزبان پذیرفته اند تا در نهایت 7 پیروزی وتنها  دو شکست نتیجه عملکرد آنان در مراحل اول و دوم هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان باشد.
این روز بزرگ ، مبارک ورزش ایران .

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید