سه شنبه, 28ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست گردشگری وروار بلندترین آبشار خاورمیانه - هندوستان ایران در انتظار گردشگران

گردشگری

وروار بلندترین آبشار خاورمیانه - هندوستان ایران در انتظار گردشگران

خبرگزاری مهر: استان کرمان در حالی از دید ایرانگردان سرزمین عجایب نام گرفته است که در کنار صدها جاذبه تاریخی و طبیعی بلندترین آبشار خاورمیانه را نیز در خود جای داده است.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | 106 - Nike WMNS Air Force 1 Shadow "Pastel" - LacollesurloupShops - nike dunks brown white black friday images , CI0919

به گزارش خبرنگار مهر، جنوب استان کرمان یکی از بکرترین مناطق گردشگری و به خصوص طبیعت گردی در ایران محسوب می شود، در حالی شهرستانهای جنوبی کرمان محوطه های تاریخی همچون تمدن هلیل روز را که یکی از قدیمی ترین تمدنهای دنیا محسوب می شود در خود جای داده است که صدها جاذبه طبیعی این مناطق شهرستانهای جنوبی و گرمسیر کرمان را به هندوستان ایران شهره کرده است.

طبیعت بکر در کنار شرایط آب و هوایی خاص این مناطق، باغهای گسترده مرکبات و جنگلهای وسیع و صدها رودخانه و چاههای آبی که به صورت طبیعی از زمین می جوشند و عنوان آرتیزین را به خود داده اند از جمله مهمترین عواملی هستند که بر زیبایی جنوب کرمان افزوده است.

جنوب کرمان؛ بزرگترین گلخانه طبیعی ایران

وجود دهها رودخانه از جمله بزرگترین رودخانه دائمی جنوبشرق کشور به نام هلیل رود و سد بزرگ این رودخانه موجب شده است شرایط به گونه ای در این مناطق مهیا شود که از آن به عنوان بزرگترین گلخانه طبیعی جهان یاد شود.

یکی از شگفتیهای اعجاب برانگیز جنوب استان کرمان آبشار بزرگ وروار در شهرستان عنبرآباد است که به گفته کارشناسان و ایرانگردان با ارتفاع 174 متر عنوان بلند ترین آبشار خاورمیانه را به خود اختصاص داده است و از مناطق بی نظیر گردشگری استان محسوب می شود.

آبشار "وروار" با ارتفاع 174 متر بلندترین آبشار خاورمیانه

این آبشار که از رود "فرق" سرچشمه می گیرد از زیباترین جاذبه های گردشگری شهرستان عنبرآباد محسوب می شود، این آبشار که در شمال شرقی شهرستان عنبرآباد قرار دارد برای دسترسی به آن باید از مسیر جاده جیرفت - کهنوج عبور کرد و از دو راهی جهادآباد حدود 20کیلومتر به سمت مردهک و روستای رود فرق رفت.

رود فرق در دهانه خروجی آب رودخانه ای قرار دارد که از منطقه جبالبارز جنوبی و خصوصا قله علم شاه سرچشمه می گیرد و از آبشار سرازیر می شود فاصله روستای رود فرق تا آبشار حدودا 10 کیلومتر است که کوههای دو طرف رودخانه با شیب بسیار تندی که دارند مانع از عبور می شوند و تنها راه عبور از مسیر رودخانه است که آن هم به دلیل شیب بسیار تند و  ناهموار و وجود سنگهای گرانیت بسیار بزرگ که در بعضی از مسیرها طوری بر روی هم قرار گرفته اند که اگر شیئی از دستت بیفتد پیدا کردن آن ناممکن است سبب کندی حرکت می شود و به همین دلیل طی کردن این مسافت 10 کیلومتری حدود سه ساعت طول می کشد.

در کنار این آبشار عظیم وجود قلعه های تاریخی برای علاقمندان ابنیه تاریخی فرصت مناسب دیگری فراهم کرده است که از آثاری همچون قلعه فرق و قلعه سالار رضا نیز بازدید کنند.

سرسبزی بی نظیر منطقه و پوشش گیاهی خاص این منطقه را به بکرترین مکانهای گردشگری کرمان تبدیل کرده است.

به دلیل ارتفاع بسیار زیاد این آبشار آب در انتها به صورت پور فرو می ریزد و شرایط بسیار مطلوبی را در منطقه ریزش به خصوص در فصول گرم سال ایجاد می کند.

باتلاق بین المللی جازموریان بکرترین طبیعت منطقه

از دیگر مناطق گردشگری جنوب استان کرمان می توان به باتلاق بین المللی جازموریان اشاره کرد که به گفته کارشناسان محیط زیست از دست نخورده ترین عرصه های طبیعی ایران زمین محسوب می شود و هم اکنون به دلیل بارندگی های مناسب سال جاری به مرتعی بسیار زیبا و وسیع تبدیل شده است.

وجود ذخیره گاههای جانوری و گیاهی در باتلاق جازموریان این منطقه را به موزه ای طبیعی برای گردشگران تبدیل کرده است همچنین این باتلاق در مسیر مهاجرت پرندگان مختلف قرار گرفته است و حضور انواع پرندگان در این منطقه بر زیبایی آن افزوده است.

دلفارد مدیترانیه ای مجاورت کویر

از دیگر زیبایی های جنوب استان کرمان منطقه گردشگری دلفارد است که در مجاورت بزرگترین ذخیره گاه جنگلی "انار شیطان" قرار گرفته است این منطقه که به آب و هوای مدیترانیه اش شهرت جهانی دارد از عجایب استان کویری کرمان محسوب می شود.

در حالیکه تصور بر این است که استان کرمان استانی کویری است اما وجود آب و هوای مدیترانیه دلفارد را به منطقه نمونه گردشگری تبدیل کرده است و وجود دهها آبشار مختلف در این منطقه نام دره آبشارها و بهار نارنج را به دلفارد داده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید