پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها خبر تعریف نوبرانه از جرم سیاسی!

تعریف نوبرانه از جرم سیاسی!

برگرفته از ماهنامه خواندنی شماره 78، آبان و آذر 1392، صفحه 17

اگر طرحی که نمایندگان مجلس برای تعریف جرم سیاسی تهیه کرده اند و اعلام وصول آن از سوی هیات رییسه مجلس هم اعلام شده ، تصویب شود، شما اگر بگویید یا بنویسید  مثلا  بالای چشم فلان کارمند دون پایه دولت که زیر میزی میگیرد ، ابرو است ، مرتکب جرم سیاسی شدهاید و باید بروید دادگاه و محاکمه شوید . حتی اگر دلایل کمبود و گرانی تخم مرغ و پنیر را هم نقد کنید ّ باز مجرم سیاسی هستید . باور نمی کنید ؟ پس خبر زیر را بخوانید :
به گزارش تارنمای « خبرآنلاین » رییس دیوان عدالت اداری جمعه 26 مهر 1392 گفته در صورت تصویب طرح « جرم سیاسی»  باید هر منتقدی را ببریم دادگاه که چرا نقد کرده است.
در فصل اول طرح « جرم سیاسی» تهیه شده توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی آمده است: « هرگاه رفتاری با انگیزه نقد عملکرد حاکمیت یا کسب یا حفظ قدرت واقع شود، بدون آنکه مرتکب، قصد ضربه زدن به اصول و چهارچوبهای بنیادین نظام جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد، جرم سیاسی محسوب میشود »
آنطور که جعفر منتظری در این گفتوگو درباره محتوای طرح « جرم سیاسی»  گفته: « این به این معنی است که باید به طور کلی جلوی هر نقدی را بگیریم. به این ترتیب میتوان به هر نقادی مجرم سیاسی گفت، هر انتقادی جرم سیاسی است و منتقد باید برود دادگاه که او را سین جیم کنند که چرا نقد کرده‌اید. »

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید