جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها خبر مزار «شمس» - صبح امروز پنجشنبه چهاردهم مهرماه 1390 گلباران شد

مزار «شمس» - صبح امروز پنجشنبه چهاردهم مهرماه 1390 گلباران شد

 

همایش «مولانا در آیینه‌ی شمس» صبح امروز پنجشنبه چهاردهم مهرماه با گلباران بارگاه شمس تبریزی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا همایش «مولانا در آیینه شمس» با حضور چهره‌های فرهنگی و ادبی بر سر مزار شمس تبریزی کار خود را آغاز کرد.

این همایش با گلباران مزار شمس تبریزی و قرائت قرآن و فاتحه شروع شد. قرائت قرآن به «عبدالستار یارار» معاون استاندار قونیه و مدیرکل سابق توریسم شهر قونیه سپرده شد.

در ادامه مراسم، محمد موقتیان استاد دانشگاه و مولوی پژوه گفت: خیلی خوشحالیم که در ایران میزبان چنین مراسمی هستیم که همه این‌ها به یمن حضور شمس تبریزی است.

وی ادامه داد: شمس تبریزی نمود انسان والایی است که فلسفه خلقت برای آفرینش اینچنین انسان‌هایی بوده و این چنین شخصیت‌هایی مایه تفاخر باری تعالی نیز هستند. ما امروز گردهم آمدیم تا به روان او درود فرستاده و بر او دعا کنیم. به این امید که مردمان شایسته‌ای برای پاسداری از فرهنگ او باشیم.

این مراسم با اجرای زنده تصنیف «از کجا آمده‌ام آمدنم بهر چه بود» از سوی علی جهاندار خواننده و از شاگردان محمدرضا شجریان دنبال شد.

حجت‌الاسلام معصومی‌نیا رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شهر خوی،کریم زمانی مولوی‌پژوه، ناجی باکرجی رئیس تربت مولانا در قونیه و رئیس موزه‌های قونیه، شهردار و رئیس شورای شهر نیشابور، فروزنده اربابی نماینده بنیاد مولانا در ایران، رئیس شورای شهر خوی، «اولکر» رئیس دپارتمان پزشکی دانشگاه سلجوق و مثنوی پژوه، عبدالستار یارار معاون استاندار قونیه، محسنی دانشگاه آزاد خوی، محمد موقتیان مولوی پژوه از دیگر میهمانان همایش بودند که بر سر مزار شمس حاضر شدند.

در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی خوش‌نویسی از اشعار شمس و مولانا برپا شده است. ولی‌الله محبوبی مسئول انجمن خوش‌نویسان شهر خوی درباره آثارارائه شده در این نمایشگاه گفت: این 55 اثر کار15 نفر از هنرمندان خوش‌نویس شهر خوی است که در قالب‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و نسخ ارائه شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید