پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها خبر واردات دسته بیل ازاندونزی!

واردات دسته بیل ازاندونزی!

برگرفته از تابناک

 

نابسامانی روند واردات ادامه دارد و در تخصیص ارز دولتی به واردات دیده می‌شود که خودرو‌های لوکس خارجی برای قشر مرفه جامعه و میز بیلیارد و چیپس اجازه واردات با ارز دولتی را می‌یابند و در مقابل برخی کالاهای مورد نیاز تولید و مردم به عنوان کالای لوکس باید با ارز 1900 تومانی وارد کشور شوند. طی سالهای اخیر واردات مهمترین رویکرد دولت دهم و نهم بوده است و آمارها نیز در این خصوص به خوبی گویاست که این اتفاق به صورت واقعی رخ داده و تراز تجاری کشور را بحرانی کرده است.

به گزارش قانون، براساس آخرین آمارها که از سوی رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است طی سال 1390 صادرات کشور 7/43 میلیارددلار بوده است و در مقابل واردات کشور 7/61 میلیارد دلار بوده است و در بعد وزنی نیز صادرات ایران را نصف واردات کشور کرده است.

اما اوج این شاهکارهای وارداتی در سالهای اخیر موضوع واردات دسته بیل از اندونزی بود که در سالهای اخیر سر و صدای زیادی هم به همراه داشت. واردات 54 هزار دسته بیل نو از اندونزی و از طریق امارات به بندرعباس است که خود مشتی است از خروار واردات کالاهایی که شاید تصور واردات آن‌ها را نیز نداشته باشیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید