پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها خبر کنسرت ملی «خلیج فارس» صدای ملت ایران است برای کشورهای همسایه

کنسرت ملی «خلیج فارس» صدای ملت ایران است برای کشورهای همسایه

خبرگزاری فارس: در نشست خبری کنسرت ملی «خلیج فارس» که قرار است با حضور سالار عقیلی، نیما مسیحا، حمید خزاعی و مانی رهنما در برج میلاد اجرا شود، عنوان شد: کنسرت ملی «خلیج فارس» صدای ملت ایران است برای کشورهای همسایه.

Air Jordan 1 Low OG Neutral Grey (2021) (W) - nike free run womens 5.0 - 100 - CZ0775 | nike lunarglide 6 price range chart printable - New Balance 550 'UNC'/ 'Baby Blue' - BB550HL1 - LacollesurloupShops

به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، نشست خبری کنسرت ملی «خلیج ‌فارس» با حضور سالار عقیلی، نیما مسیحا، مانی رهنما، حمید خزاعی و مسئولین اجرایی این کنسرت صبح امروز در سالن کنفرانس همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

«هادی بی‌آزار» مدیر برنامه‌های اجرایی برج میلاد در این نشست اظهار داشت: برای بزرگداشت روز ملی خلیج فارس که مصادف با دهم اردیبهشت‌ماه است، کنسرت بزرگ ملی خلیج فارس به همراهی سالار عقیلی، نیما مسیحا، مانی رهنما و حمید خزائی در روزهای سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت‌ماه جاری در برج میلاد به اجرا در خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه 80 نوازنده و 20 نفر در قالب گروه کر، این کنسرت را همراهی خواهند کرد، گفت: اجرای کنسرت خلیج ‌فارس یک اتفاق کم‌نظیر برای برج میلاد است و امیدوارم برج میلاد شاهد برگزاری اینگونه برنامه‌ها در آینده باشد.

 

* این کنسرت صدای ملت ایران است برای کشورهای همسایه

 

«فریبرز صفر‌دوست» از دیگر مسئولان اجرایی این کنسرت اظهار داشت: کنسرت ملی خلیج ‌فارس نخستین و بزرگ‌ترین برنامه موسیقی در سال 91 است که با نگاه به شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی طرحی نو را ارائه داده است.

وی با اشاره به اینکه دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری خوبی در این زمینه داشته است، گفت: این کنسرت صدای ملت ایران است برای کشورهای همسایه که بدانند ما هوشیاریم.

صفر‌دوست تصریح کرد: قطعات اجرایی این کنسرت با اصول موسیقی ملی اجرا می‌شود که ارکستر آکادمیک تهران کار آهنگ‌سازی آن را برعهده دارند.


* قطعه «ای ایران» به صورت هم‌خوانی چهار خواننده اجرا می‌شود

 

وی یادآور شد: برنامه اجرایی این کنسرت مشترک در ابتدا با حضور «سالار عقیلی» آغاز می‌شود که نیما مسیحا، حمید خزائی و مانی رهنما اجراهای بعدی را برعهده دارند.

صفر‌دوست تصریح کرد: قطعه «ای ایران» به صورت هم‌خوانی توسط این چهار خواننده اجرا خواهد شد.

 

* اجرای کنسرت ملی خلیج‌فارس یک تجربه نو است

 

«سالار عقیلی» در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس هدف از شرکت در این کنسرت و نحوه تمرین گروه، گفت: برنامه اجرایی شدن این کنسرت قبل از نوروز 91 انجام شده است و نزدیک به یک ماه است که تمرین‌های گروهی خود را انجام می‌دهیم.

وی در ادامه افزود: اجرای کنسرت ملی خلیج‌ فارس یک تجربه نو برای من محسوب می‌شود و از اینکه کار خاص و کلیشه‌ای انجام نمی‌دهم، خرسندم.


* کار خاصی روی موسیقی اصیل صورت نگرفته است

 

عقیلی تصریح کرد: معتقدم ما نباید تنها برای عشق بخوانیم. شنونده خاص داشتن خوب است اما اگر شنونده را عام و خاص کردیم مهم است.

این خواننده سنتی کشورمان یادآور شد: مردم موسیقی سنتی کم شنیده‌اند و کار خاصی روی موسیقی اصیل صورت نگرفته است و امیدوارم با اجرای این برنامه شنونده عام را برای شنیدن به موسیقی سنتی و اصیل به سالن اجرا بکشانیم.

حمید خزاعی در ادامه اظهار داشت: هر چند اجرای برنامه برای نوازنده‌ها در دو سانس مختلف سخت است اما خواننده می‌تواند دو سانس مختلف را به خوبی اجرا کند و این امر را در گذشته تجربه کرده‌ام.

نیما مسیحا با اشاره به قیمت 90 هزار تومانی این کنسرت گفت: وقتی برنامه یک بازیگر سینما بلیت 100 هزار تومانی آن در بازار سیاه تهیه نمی‌شود، چگونه مبلغ 30 تا 90 هزار تومان برای اجرای کنسرت ملی خلیج فارس زیاد است.

 

* اجرای کنسرت ملی خلیج فارس ادای دین من به کشورم است

 

وی در ادامه افزود: خوانندگان پاپ و سنتی همدیگر را دوست دارند. من از طرفداران پر و پا قرص موسیقی سنتی هستم و اجرای مشترک این کنسرت این پیام را به دنبال دارد.

مسیحا خاطرنشان کرد: جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی متعلق به ایران است و برای ادای دین به کشورم و ایرانی بودنم است، اگر پیشنهادی برای اجرا در جزیره کیش داشته باشم در حمایت از نام خلیج فارس برنامه اجرا خواهم کرد، چرا که معتقدم خلیج‌ فارس متعلق به ایران است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید