شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها خبر نابودی 10 هزار اثر تاریخی در سوریه

نابودی 10 هزار اثر تاریخی در سوریه

مدیر امور آثار باستانی و فرهنگی سوریه اعلام کرد: تروریست ها، از آغاز جنگ تاکنون 10 هزار اثر باستانی و 40 موزه را در سوریه کاملا نابود کرده اند.

nike court royale mens white hair style chart , Botas Beige | LacollesurloupShops - Nike Dunk Low Disrupt 2 "Malachite" - black purple jordan 13 , 001 - DH4402

به گزارش العالم، مأمون عبدالکریم تاکید کرد: بخش آثار باستانی و موزه های تاریخی، خسارتی بیش از دو میلیارد دلار متحمل شده است. اکثر خسارت هایی که به این بخش وارد شده، غیرقابل جبران و غیرقابل بازسازی است.

وی افزود: خسارت های وارد شده به آثار باستانی، ناشی از ویران کردن ساختمان های تاریخی است که امروزه به پایگاه هایی نظامی و جنگی تبدیل شده اند.
 
عبدالکریم، در اشاره به مهم ترین اماکن تاریخی آسیب دیده در سوریه گفت: مسجد اموی در شهر حلب، یکی از مهم ترین آثار تاریخی سوریه بود که اکنون به طور کامل ویران شده است.

مدیر امور آثار باستانی و فرهنگی سوریه، سپس به اقدامات دولت سوریه برای بازپس گیری آثار سرقت شده و قاچاق شده به کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: در پی رایزنی های طولانی، برای بازپس گیری آثار سرقت شده، با کشورهایی نظیر اردن، عراق و لبنان توافق هایی حاصل شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید