پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها خبر با حضور جمعی از فرهنگیان شهر هرات افغانستان - کتاب سه‌زبانه «اندیشه‌های فلسفی شاهنامه فردوسی» رونمایی شد

با حضور جمعی از فرهنگیان شهر هرات افغانستان - کتاب سه‌زبانه «اندیشه‌های فلسفی شاهنامه فردوسی» رونمایی شد

کتاب «اندیشه‌های فلسفی، اخلاقی و عرفانی شاهنامه فردوسی» که به سه زبان فارسی، روسی و انگلیسی منتشر شده در شهر هرات رونمایی شد.

shock drop air force 1 full uv reactive | womens air max 90 iron - 134 Air Jordan 1 High OG "University Blue" 2021 For Sale - 555088

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، در مراسمی که شماری از فرهنگیان هرات حضور داشتند «غلام نبی یقین» از اثر جدیدش با نام «در بیان عرفان در شاهنامه فردوسی» در تالار «علامه سلجوقی» شهر هرات رونمایی کرد.


در این مراسم که مسئولان ادبی و فرهنگی انجمن‌های هرات و شماری از شعرا و نویسندگان هرات نیز حضور داشتند غلام نبی یقین اظهار داشت که وی به همت 2 تن از فارسی‌زبانان کشور تاجیکستان، این اثر را به زبان‌های انگلیسی و روسی ترجمه کرده و با هزینه شخصی آنها را چاپ و در دسترس علاقمندان قرار داده است.


به اعتقاد «یقین» از آنجایی که به بیان عرفان در شاهنامه بزرگ فردوسی کمتر توجه شده، وی ضمن تقدیر و قدردانی از بیان عرفان‌شناسی نوین در شاهنامه، خواستار توجه بیشتر فرهنگیان به خواندن این اثر ماندگار شد.

«اندیشه‌های فلسفی، اخلاقی و عرفانی شاهنامه فردوسی» نخستین کتابی است که به همت فرهنگیان هرات به 3 زبان  چاپ شده است.

شماری از فرهنگیان هرات معتقدند که لازمه ملت‌های 3 کشور فارسی زبان منطقه است تا از مشترکات فرهنگی خود در راستای تعالی آثارشان نظر به تقاضای جامعه فارسی‌زبان کوتاهی نکنند و بزرگان زبان فارسی را به همگان آن طور که شایسته آنان است معرفی کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید