جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها رویدادهای فرهنگی خانه تنها دونلی‌نواز ایران به موزه تبدیل می‌شود

خانه تنها دونلی‌نواز ایران به موزه تبدیل می‌شود

خانه شیرمحمد اسپندار، تنها دونلی‌نواز ایران به همت استانداری سیستان و بلوچستان به موزه تبدیل می‌شود.

nike flex contact boys shoes gray - Nike Air Force 1 Shadow Cashmere/Pale Coral - Pure Violet CI0919 - 700 | adidas

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه میراث فرهنگی ـ خانه شیرمحمد اسپندار، تنها دونلی‌نواز ایران به همت استانداری سیستان و بلوچستان به موزه تبدیل می‌شود.
 
رحیم صلاح‌زهی، شهردار بمپور، زادگاه شیرمحمد اسپندار ازتبدیل خانه تنها نوازنده دونلی در ایران به موزه خبر داد و گفت: قرار است استانداری سیستان و بلوچستان، خانه شیرمحمد اسپندار را خریداری و به موزه موسیقی این استان تبدیل کند.
 
او با اشاره به این‌که شیرمحمد اسپندار، تنها دونلی‌نواز ایران است که موفق به دریافت دکترای موسیقی سنتی از کشور فرانسه شده است گفت: این نوازنده به کشورهای مختلف سفر و مردم جهان را با گوشه‌هایی از موسیقی ایرانی آشنا کرده است. امروز، گردشگران بسیاری ازدور و نزدیک برای دیدن شیرمحمد به بمپور می‌آیند پس خانه او، قابلیت تبدیل به موزه موسیقی را دارد.
 
به گفته صلاح‌زهی قرار است خانه شیرمحمد اسپندار را استانداری خریداری و به موزه تبدیل کند. البته این نوازنده دونلی و همسرش همچنان در این خانه زندگی می‌کنند و بازدیدکنندگان می‌توانند هم با استاد دیدار کنند هم با بخشی ازتاریخ موسیقی سیستان و بلوچستان و سازهایش آشنا شوند.
 
همچنین قرار است سه تندیس در تهران، خیابان ایرانشهر و دو دیگر در استان سیستان و بلوچستان، شهر ایرانشهر و شهر بمپور ساخته و 18 مرداد ماه مراسم بزرگداشتی برای شیرمحمد اسپندار برگزار شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید