جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست کتاب‌شناخت کتاب‌ معرفی کتاب ترفند پیغمبرسازان و دساتیر آسمانی

کتاب‌

معرفی کتاب ترفند پیغمبرسازان و دساتیر آسمانی

مهدی شمسایی

ترفند

 

عنوان ترفند پیغمبرسازان و دساتیر آسمانی
گزارش:علی اصغر مصطفوی
انتشارات: بامداد
سال چاپ:1370

در چند سده ی اخیر جهان شاهد یکی از خونخوارترین و مخرب ترین حکومت‌های جهان بشری بوده، حکومت بریتانیا که نام پر طمطراق! کبیر راه به یدک میکشد، اما به راستی ماهیت این حکومت چست؟ و ابزارهای گسترش این حکومت چه بوده است؟ کتاب "ترفند پیغمبر سازان و دساتیر آسمانی" به گزارش علی اصغر مصطفوی" در پی پاسخ‌گویی به این پرسش‌هاست، پاسخ‌هایی که فراتر از یک حکومت اروپایی، نمونه‌هایی از سایر حکومت‌های مغرب زمین  را نیز در خود جای داده است.
این کتاب درباره‌ی ماهیت شخصیت‌هایی است که به نام مستشرق و باستانشناس و زبان شناس و یا در قالب ِ فرماندهان نظامی و درویش و جهان گرد با هدف استثمار مردم مشرق زمین و ایجاد تفرقهای فکری ومذهبی، مذاهب و فرقه‌های جعلی  گوناگونی را ایجاد کرده‌اند که شمار آنها فقط  در هند بالغ بر چند صد دین و مذهب است، و بعضا برخی از آنها مانند  وهابیت هنوز هم درعربستان پیروان بیشماری دارد.
البته این مستشرقان ِ بعضا خوش نام که از نام آورترین آنها میتوان به شخصی مانند" ادوارد براون" اشاره کرد،1 در ایران هم دست به چنین اقداماتی زده‌اند که  خدایان انگلیسی با فرشتگان شرق شناسان خود پیامبرانی مانند باب را مبعوث کرده اند، و یا کتاب  آسمانی کهنی مانند" دساتیر" را از دل زمان کشف کرده و از آسمان لندن به مردم ایران عرضه داشته اند،که خوش بختانه با هوشیاری کسانی مانند میرزا تقی خان امیر کبیر از رسیدن به اهداف شوم خود که همانا ایجاد شکاف های عمیق مذهبی و ملی بود درماندند.
کتاب مزبور علاوه بر روشن کردن ترفندهای کشورهای غربی، پرده از چهره ی برخی از شرق شناسان نیز بر می دارد ،شرق شناسانی که در چشم برخی از به ظاهر  پژوهشگران معاصر به خداگونه ای بدل شده اند  که باید نظراتشان را از جان و دل و بدون هیچ گونه شک و تردید پذیرفت وبنا به باورشان کسی حق گذر از محدوده ی تعیین شده ی آنها را ندارد.
---------------------------------------------------------------------------------------
1.در سال گذشته پس از بررسی‌های بسیار،  شورای شهر تهران به این نتیجه رسید  که دکتر محمد مصدق واجد شرایط  لازم برای اینکه نام خیابانی در پایتخت به نام وی خوانده شود نیست، شگفتا که ادوارد براون که یکی از  ماموریت های وی تلاش برای گسترش فرقه ی بهاییت در ایران بوده است این اقبال را دارد که از سوی حکومت ایران ،نام خیابانی را واقع در خیابان کارگر  به خود اختصاص دهد!

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه