جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست کتاب‌شناخت کتاب‌ یادنامه فریدون آدمیت منتشر شد

کتاب‌

یادنامه فریدون آدمیت منتشر شد

یادنامه فریدون آدمیت با مروری بر آثار و مقالات وی به کوشش علی دهباشی منتشر شد.
به گزارش خبرنگار مهر، یاد‌نامه فریدون آدمیت مجموعه‌ای از مقالات و مصاحبه‌ها و نیز خاطراتی درباره مرحوم فریدون آدمیت تایخ نگار و پژوهشگر برجسته معاصر است که به کوشش علی دهباشی از سوی نشر افکار منتشر شد.

این یادنامه که در بیش از 1000 صفحه منتشر شده است، با مقدمه‌ای از علی دهباشی و عبدالحسین آذرنگ آغاز شد و در ادامه با کتابشناسی فریدون آدمیت همراه شده است.

این کتاب در ادامه و در بخش نخست به مرور خاطراتی در رابطه با فریدون ادمیت می‌پردازد که با خاطراتی از محروم ایرج افشار، علی دهباشی، هما ناطق، عبدالله کوثری، احسان نراقی سید عبدالله انوار،عبدالرضا هوشنگ مهدوی و جمعی دیگر از روزنامه‌نگاران، محققان و نویسندگان همراه شده است.

 

این کتاب همچنین در بخش دیگری با عنوان «درباره فریدون آدمیت» به مرور مقالاتی درباره آدمیت به قلم کاظم کردوانی، محمد قائد، فرشاد قربانپور، علی اصغرحاج سید جوادی همراه شده است و در بخش تاریخ نگاری نیز مقالاتی در رابطه با روند تاریخ نگاری در ایران به قلم فریدون آدمیت، هوشنگ ماهرویان،صادق زیباکلام و نیز مصاحبه‌هایی با حسین آبادیان، ناصر تکمیل همایون و محمد توکلی طرقی همراه شده است.

دو بخش «تاریخ مشروطیت» و «امیر کبیر و ایران» نیز  به معرفی دیدگاه‌های آدمیت در رابطه با این دو موضوع که در ذیل معفری عناوین آثار منتشر شده از آدمیت نیز قرار دارند پرداخته است.

بخش نقد آثار این کتاب نیز به معرفی و ارائه مقالاتی در نقد و بررسی آثار فریدون آدمیت پرداخته است که با آثاری از احمد کریمی حکاک، فرشته نورائی، حسین حقگو و... همراه شده است.

یادنامه فریدون آدمیت به همراه مجموعه‌ای از تصاویر مرتبط با وی با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 30 هزار تومان منتشر شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید