پنج شنبه, 06ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست کتاب‌شناخت کتاب‌ معرفی کتاب گلبانگ آشنایی

کتاب‌

معرفی کتاب گلبانگ آشنایی

برگرفته از تارنمای فرهنگستان زبان و ادب فارسی

معرفی کتاب گلبانگ آشنایی

(مجموعه مقالات هفتمین مجمع بین‌المللی استادان زبان و ادبیات فارسی)
 
امروزه زبان و ادب فارسی بیش از گذشته مورد توجه و اقبال است و مسائل فرهنگ تاریخی و تاریخ فرهنگی ایران، به‌همراه تحولات فرهنگی و سیاسی در ایران، این توجه را بیشتر ساخته‌است؛ چنان‌که در اغلب کشورهای جهان تمایل به یادگیری زبان فارسی چشمگیر است و تقاضا از رایزنان فرهنگی و نمایندگی‌های سیاسی برای برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی با گذشته قابل قیاس نیست. اکنون نزدیک به سی استاد اعزامی در کرسی‌های زبان فارسی و ایران‌شناسی خارج کشور مشغول به تدریس‌اند و وزارت علوم و تحقیقات و فنّاوری در اعطای راتبهٔ تحصیلی به شمار زیادی از دانشجویان خارجی در رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی اهتمام داشته‌است. تنوع و تعداد آثار چاپی از سوی نمایندگی‌های فرهنگی و سیاسی در خارج از کشور نیز از این درخواست و وجود بستر مناسب در امر گسترش زبان و ادب فارسی حکایت دارد.
    به همین دلیل و به‌منظور تبادل اندیشه و تحسین و تقدیر مدرسان غیرایرانی زبان و ادب فارسی، هفتمین مجمع بین‌المللی استادان زبان و ادب فارسی در دی‌ماه 1389 در تهران برگزار شد که با استقبال چشمگیری از سوی استادان زبان و ادب فارسی خارج و داخل کشور روبه‌رو گشت. در نهایت و با وجود تقاضای فراوان استادان برای شرکت در این همایش، تنها قریب به دویست استاد به همایش مذکور دعوت شدند و در دو روز نشست به سخنرانی و قرائت مقاله پرداختند و در نشست‌های فرعی شرکت کردند. پس از آن، مقالات این همایش شامل هفتادویک عنوان در مجموعه‌ای گرد هم آمد.
    کتاب گلبانگ آشنایی (مجموعه مقالات هفتمین مجمع بین‌المللی استادان زبان و ادبیات فارسی)، به کوشش دکتر عباسعلی وفایی، عضو شورای علمی گروه آموزش زبان و ادبیات فارسی فرهنگستان است که شورای گسترش زبان و ادبیات فارسی آن را در 1260 صفحه و با شمارگان 500 نسخه، به بهای 200000 ریال منتشر کرده‌است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه