جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست کتاب‌شناخت کتاب‌ کتاب حافظ (زندگی و اندیشه) در مرکز دایرة‌المعارف بزرگ اسلامی منتشر شد

کتاب‌

کتاب حافظ (زندگی و اندیشه) در مرکز دایرة‌المعارف بزرگ اسلامی منتشر شد

به گزارش روابط عمومی مرکز دایرة‌المعارف بزرگ اسلامی، کتاب حاضر زیر نظر کاظم موسوی بجنوردی و به اهتمام دکتر اصغر دادبه تدوین شده است.

nike air force 1 low uv | PUMA MB.01 Release Date , RegistroaraldicoShops , gray high top nike shoes for girls 2019

 

نویسندگان این اثر: آذرتاش آذرنوش، دومینیکو اینجنیتو، بهادر باقری، بخش هنر و معماری، علی بلوکباشی، علی بیات، احمد پاکتچی، بهاء‌الدین خرمشاهی، اصغر دادبه، طهمورث ساجدی، سید صادق سجادی، محمد حسن سمسار، نجمه شُبیری، اسماعیل شمس، سیروس شمیسا، صفر عبدالله، سعید کرمانی، مجدالدین کیوانی، فتح‌الله مجتبایی، عبدالله مسعودی آرانی، حسین میثمی، علی میرانصاری، حسین نکوروح و توفیق هاشم‌پور سجانی، هستند.

در کتاب آمده است:حافظ‌شناسان و حافظ‌پژوهان در باب حافظ و هنرها و اندیشه‌های او بسیار سخن گفته‌اند و بسیار سخن خواهند گفت که حافظ در یک نگاه، بزرگترین و در نگاهی دیگر، در شمار بزرگترین شاعران اندیشمند پارسی‌گوی ایران‌زمین محسوب می‌شود و دیوان او، که حاوی کمتر از پانصد غزل، سه قصیده و چند قطعه و... مثنوی و احتمالاً شماری رباعی است، هنرمندانه‌ترین بیانیۀ فرهنگ گرانسنگ ایران به‌شمار می‌آید. پیداست که سخن گفتن از چنین اثری و از چنین شخصیتی به سادگی به پایان نمی‌رسد. این کتاب حاصل تلاش 24 تن حافظ‌شناس و حافظ‌پژوه است که کوشیده‌اند تا با بکارگیری روشهای علمی در حوزۀ تحقیق و پژوهش و با تکیه کردن بر منابع اصیل و دستاوردهای حافظ‌شناسی در جهان، به معرفی حافظ از منظرهای مختلف، چنانکه خود شناخته‌اند به خوانندگان بشناسانند. داوری در باب کیفیت کار را به ناقدان منصف و حافظ‌شناسان بصیر وا می‌گذاریم و تنها یادآور می‌شویم که بنا به نقل برخی از متخصصان حافظ‌شناس تاکنون در زبان فارسی تحقیقی این‌سان همه‌جانبه و جامع در باب حافظ صورت نگرفته است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید