شنبه, 08ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تاریخ تاریخ معاصر انهدام هواپیمای ایرانی یکی از صدها صفحه سیاه تاریخ آمریکا است

تاریخ معاصر

انهدام هواپیمای ایرانی یکی از صدها صفحه سیاه تاریخ آمریکا است

 

بروجردی در گفتگو با مهر:
انهدام هواپیمای ایرانی یکی از صدها صفحه سیاه تاریخ آمریکا است
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انهدام هواپیمای ایرانی در سواحل خلیج فارس با اطلاع کامل مقامات آمریکایی صورت گرفت، اظهار داشت: این حادثه و جنایت مرگبار یکی از صدها صفحه سیاه تاریخ آمریکا در منطقه است.

علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سالروز حمله ناو آمریکایی وینسنس به هواپیمای حاوی مسافران ایرانی در خلیج فارس گفت: این حادثه و جنایت مرگبار یکی از صدها صفحه سیاه تاریخ آمریکا در منطقه است.

وی با بیان اینکه آمریکایی با اطلاع کامل  مقامات کشورشان و به صورت عمدی این اقدام را انجام دادند، تاکید کرد: یکی از دلایل اثبات عمدی بودن این اقدام اهدای جایزه به فرمانده ناو آمریکایی وینسنس بود که به صورت آشکار به عامل این اقدام ضد حقوق بشری جایزه دادند و همین یک جنایت کافی است تا خط بطلانی بر کلیه ادعاهای حقوق بشری آمریکا کشیده شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای مجازات عاملان این حادثه گفت: در همان زمان اقداماتی صورت گرفت و آمریکایی ها خسارت را به ایران پرداخت کردند اما ننگ این اتفاق تا ابد در دامان آمریکا خواهد ماند.

وی تصریح کرد: هدف آمریکا از انهدام هواپیمای ایرانی در خلیج فارس تاثیر گذاری بر جنگ تحمیلی بود و معتقدم این اتقاق سند دیگری از حمایت آمریکا از رژیم صدام بود که در آن زمان انجام گرفت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید