جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها انجمن‌ها معرفی انجمن دوستداران دماوند

معرفی انجمن دوستداران دماوند

«کوه دماوند، بام ایران، خاستگاه اسطوره های  ایران زمین و نماد ملیت و وفاق ایرانیان است. نمادی که از گذشته­های دور شامل تحولات فلات پاک ایران بوده و انتظار این بود تا سایه‌اش همیشه بر سر فرزندان این سرزمین گسترده باشد. اما متاسفانه در چند دهۀ اخیر، دستخوش انواع بی مهری‌ها، سوءاستفاده‌ها، بهره‌برداری‌های بی‌رویه و خسارت‌های آگاهانه و غیر آگاهانه گردیده؛ تا آنجا که در پاره‌ای موارد، ترمیم و باز سازی آن غیر ممکن شده است.

بنا به ضرورت، جمعی کوهنوردان و دوستداران دماوند، گردهم آمده تا با تاسیس انجمن دوسـتداران دماونـد که سازمانی غیردولتی و غیرانتفاعی است، با ایفـای نقـش ستـادی در جهت رسیدن به مرزهای استاندارد جهانی حفظ این زیست بوم، تلاش نماییم.

 

 

اهداف انجمن دوستداران دماوند

1- نقش ستادی و هماهنگی در جهت رسیدن به مرزهای استاندارد جهانی، در راستای حفظ میراث ملی و جهانی کوه دماوند.

2- کوشش در راستای ارتقای فرهنگ کوهنوردی، طبیعت گردی، طبیعت دوستی و تعامل و هماهنگی با گروه‌های کوهنوردی و زیست محیطی.

3- ایجاد ارتباط و تعامل با گروه ها و مجامع جهانی کوهنوردی و زیست محیطی برای تبادل دانسته‌ها و برگزاری همایش‌ها.

4- مشاوره و استفاده از همۀ افراد کارآمد، اساتید، محققان، پژوهشگران و علاقه‌مندان برای بررسی مشکلات معدن کاوی، جاده سازی، زباله و پسماند، ساخت و ساز، تخریب دشت شقایق و پوشش گیاهی، صعود‌های انبوه و دیگر عوامل تهدیدکننده و مخرب کوه دماوند، و ارائۀ راهکارهای علمی و عملی.

5- برگزاری هر سالۀ مراسم روز ملی دماوند ( 13 تیرماه / جشن تیرگان ) و حضور فعال در مناسبت‌های زیست محیطی، از قبیل روز جهانی کوهستان، روز جهانی پاکسازی کوهستان، روز زمین پاک، روز آشتی با طبیعت و همچنین برگزاری کنگره‌ها، جشنواره‌ها و همایش‌های مربوط به کوه دماوند.

6- برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی زیست محیطی، تهیه و نشر بروشور، کتاب، راه‌اندازی وب سایت فعال و ... .

7- تعامل و بهره‌‌گیری از همکاری همۀ سازمان‌ها و ارگان‌های غیردولتی و دولتی که در راستای اهداف فوق و توسعۀ پایدار بزرگ ترین میدان ورزشی جهان، ( طبیعت و کوهستان ) تلاش می‌کنند.

در خصوص مورد دوم، در صورتی که در تارنمای انجمن دوستداران دماوند عضو شوید اخبار، اطلاعیه‌ها و تازه‌های تارنما برایتان ارسال خواهد شد.


برگهٔ اطلاع رسانی انجمن دوستداران دماوند

 

ارتباط با انجمن دوستداران دماوند
رسانه:   
www.damavandkooh.com
نشانی دفتر و دبیرخانۀ انجمن دوستداران دماوند: مازندران - آمل - میدان هفتم تیر - جنب سینما بهمن - ساختمان مرتضوی - طبقۀ سوم
کد پستی           4615797765
دورنگار:         01212150360
رایانامه: 
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید">این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

برگهٔ اطلاع رسانی انجمن دوستداران دماوند

دیدگاه‌ها   

0 #1 حمید جلالیان 1398-06-23 07:41
با درود و احترام
به شما و همکارانتان که دغدغهء حفاظت از دماوند این نماد ملی و میراث طبیعی ایران زمین را دارید، خسته نباشید می گویم و آرزوی تندرستی و بهروزی برای تان می نمایم. امیدوارم در اهداف بلندتان همواره پیروز و سربلند باشید.
با احترام - حمید جلالیان
عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی تهران- دانشکده علوم جغرافیایی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید