جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها گفتگو پس از سالها انتظار داستان ایران به چاپخانه سپرده شد - فریدون جنیدی و دشمنان ایران

پس از سالها انتظار داستان ایران به چاپخانه سپرده شد - فریدون جنیدی و دشمنان ایران

فریدون جنیدی با اشاره به چاپ کتاب تازه‌اش، از غرب‌زدگانی سخن به میان آورد که پس از تحصیل در غرب در مقام خدمت‌گزاری به استادان اروپایی خود به دشمنی با تاریخ ایران پرداختند.

991 - CN9671 - Blauw - Nike Air Max 1 By You Custom herenschoen - nike air max lays blue cheese commercial actor | Nike Dunk Low Pro SB 304292 - 102 White Black Trail End Brown Sneakers – Ietp - nike air max running neutral ride shoes for kids

جنیدی با بیان این‌که دفتر اول کتاب «داستان ایران بر پایه‌ی گفتارهای ایرانی، از آغاز تا خاموشی دماوند» را به چاپ سپرده است، درباره‌ی موضوع این کتاب به خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: محور این کتاب بر پایه‌ی «شاهنامه» استوار است؛ ولی در آن از دیگر دانش‌ها و موضوعات از قبیل چگونگی آفرینش‌ زمین، پیداش دریاها، انسان‌های نخستین و گردش زمین و آگاهی نیاکان ما از این دانش‌ها نام‌ برده شده است.

این استاد زبان‌های باستانی در ادامه اظهار کرد: تاریخ ایران تاریخی است که فراتر از تاریخ اروپا نوشته می‌شود. اروپاییان گمان دارند تاریخ بشر به 2800 سال قبل ازمیلاد و از زمان موجودیت یافتن یونان شکل گرفته است و همه پژوهشگران و اندیشمندان نیز در آثارشان تاریخ بشر را از کتاب‌های به‌جامانده از این دوران به بعد می‌دانند، اما اگر تاریخ آنان نارساست و در نوشتن آن کوتاهی شده است، گناه از خود آنان است و این مسأله برای تاریخ ما صدق نمی‌کند.

جنیدی با اشاره به یافته‌های باستان‌شناسی از سرزمین ایران مربوط به چندهزار سال قبل، عنوان کرد: پیدا شدن جمجمه‌ای در شهر سوخته‌ی سیستان که 4850 سال پیش بر روی او عمل جراحی با موفقیت انجام شده است و یا چشم مصنوعی و جراحی‌شده‌ای متعلق به 6000 سال پیش شگفتی جهان را برانگیخته است؛ بنابراین با کنار هم قرار دادن این یافته‌ها و مطالعات درمی‌یابیم که گستره تاریخی کشور ما قدمت بسیاری در مقابل تاریخ اروپاییان دارد.

او در ادامه با بیان این‌که ما نباید به پیروی از اروپاییان تاریخ را از 2800 سال قبل و حدود حکومت هخامنشیان آغاز کنیم، اظهار کرد: متأسفانه پس از این‌که امیرکبیر افرادی را برای تحصیل به اروپا فرستاد، به این جهت که استادان آن‌ها اروپایی بودند، پس از برگشت به ایران، دشمن ایران شدند و فرزندان آنان نیز به دشمنی با ایران پرداختند.

این پژوهشگر ادامه داد: حتا امروز هم برخی کسانی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند، دشمن ایران هستند، چرا که آن‌ها در سر کلاس‌ها اعلام می‌کنند ما در گذشته خط نداشته‌ایم ، در حالی‌که ما هفت گونه خط داشته‌ایم.

رییس بنیاد نیشابور همچنین بیان کرد: پیروی از گفته‌های اروپاییان از سوی برخی از تحصیل‌کردگان ایرانی به خاطر آن است که آن‌ها در آن‌جا غرب‌زده شدند و به این واسطه خواستند به استادان اروپایی خود خدمت‌گزاری کنند.

او افزود: غربی‌ها یک بار به ایران حمله کردند و دانشمندان ایرانی را به قتل رساندند و کتاب‌های ما را سوزاندند و همین موضوع باعث پیدا شدن نوعی عقده‌ی حقارت در آن‌ها شده است و بدبختانه در طول 200 سال گذشته و بخصوص از حدود 70-80 سال قبل نیز به صورت عملی این مبارزه‌ها علیه ایران آغاز شد، در حالی‌که داده‌های باستان‌شناسی و مطالعات گسترده نشان می‌دهد که این‌گونه نیست و تاریخ ما بسیار روشن است.

جنیدی در پایان گفت: دفتر اول «داستان ایران بر پایه‌ی گفتارهای ایرانی، از آغاز تا خاموشی دماوند» مجوز نشر گرفته و چند روزی است که برای چاپ به چاپ‌خانه رفته است و احتمالا تا 20 روز آینده از سوی انتشارات بلخ وابسته به بنیاد نیشابور منتشر و رونمایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، فریدون جنیدی متولد سال 1318 در نیشابور است که علاوه بر 30 سال پژوهش بر روی «شاهنامه» و ویرایش آن، تاکنون حدود 30 جلد کتاب درباره‌ی فرهنگ و تاریخ ایران نوشته، که از جمله‌ به «زندگی و مهاجرت آریاییان بر پایه‌ی گفتارهای ایران»، «فرهنگ واژه‌های اوستایی»، «حقوق بشر جهان امروز و حقوق جهان در ایران باستان»، «نامه‌ی فرهنگ ایران»، «داستان‌های شاهنامه» و «سرگذشت ایران» می‌توان اشاره کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید