جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها خبر اگر فردوسی نبود الان عربی صحبت می‌کردیم

اگر فردوسی نبود الان عربی صحبت می‌کردیم

استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: فردوسی با تلاش و مشقت زبان فارسی را زنده نگهداشت و امروز ما به این سند هویتی می‌بالیم.

nike court royale mens white hair style chart , Botas Beige | Buy Online - nike air composite 1 foam insulation tape for sale - IetpShops - Nike Air Max 90 for Men & Women

به گزارش خبرگزاری فارس از شبانکاره، دکتر سید جعفر حمیدی ظهر امروز در همایش بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در جمع مسئولان و پژوهشگران ادبیات و دوستداران شعر و ادب فارسی در شبانکاره اظهار داشت: شناخت خصوصیات و ویژگی‌های ادبیات فارسی از مسائلی است که در شناخت تاریخ کهن این مرز و بوم بسیار اثرگذار است.

وی با اشاره به قدمت ادبیات فارسی اظهار داشت: ادبیات فارسی از اسناد هویتی مردم ایران عزیز است و وجود کتب و دیوان‌های قدیمی اشعار از ویژگی‌های اثبات‌کننده این مهم است.

حمیدی ادامه داد: اشعار حکیم ابوالقاسم فردوسی اشعاری غنی و سرشار از مفاهیم و معناهاست و باید برای شناخت دقیق ویژگی‌های این متون ارزشمند فارسی تلاش کنیم.

این پژوهشگر و استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران بیان داشت: علم و معرفت، دانش و اندیشه‌ورزی، پهلوانی، دلیری و نامداری از خصوصیات فردوسی است و همگی این خصایص در اشعار و سروده‌های فردوسی متبلور است.

حمیدی شاهنامه فردوسی را مهم‌ترین عامل حفظ زبان فارسی دانست و گفت: فردوسی با تلاش و مشقت زبان فارسی را زنده نگهداشت و امروز ما به این سند هویتی می‌بالیم.

این استاد دانشگاه مطرح کرد: اینکه در بسیاری از کشورهای جهان دانشجویانی در رشته زبان و ادبیات فارسی به تحصیل می‌پردازند نشان از بلاغت و زیبایی زبان فارسی و ارزش‌های والای ادبی این زبان دارد.

استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران در بخش دیگری از سخنان خود به تفاوت خرافات و افسانه و قصص پرداخت و تاکید کرد: خرافات از جهل انسان و ترس سرچشمه می‌گیرد ولی آنچه از دانش و هنر سرچشمه می‌گیرد اسطوره است و اسطوره واژه‌ای فارسی و به معنی داستان رمز و راز است که در قصه‌ها بیان شده است.‏

در این همایش همچنین تعدادی از شاعران به ارایه اشعار و سروده‌های خود و نقد و بررسی آنها پرداختند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید