پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها نگاه روز یادداشت روز - لشگرکشی آشکار به آفریقا، به بهانۀ بیماری «ابولا»

یادداشت روز - لشگرکشی آشکار به آفریقا، به بهانۀ بیماری «ابولا»

دکتر هوشنگ طالع

امپریالیسم آمریکا هم اکنون در دوسوم کشورهای جهان، در قالب 600 پایگاه زمینی، ‌هوایی، دریایی و یا « گروه‌های مستشاری »، حضور نظامی دارد. از سوی دیگر، با وجود بدهی 17 تریلیارد دلاری، می‌کوشد تا بر حضور نظامی خود در جهان بیافزاید.

امروزه تردیدی وجود ندارد که ویروس جهش یافته‌ی « ایبولا » از آزمایشگاه‌های پنهان جنگ‌میکروبی آمریکا در  غرب افریقا ، در این قاره شیوع یافته است .

آمریکا در پی آن بود که برای مبارزه با نفوذ روز افزون چین در قاره‌ی سیاه، حضور نظامی خود را دراین قاره افزایش دهد . بسیاری از دیده‌بانان براین باورند که گسترش ویروس جهش‌یافته‌ی «ایبولا» ، در راستای حضور نظامی بیش‌تر این کشور در افریقا بوده است و باید اعلام اعزام 3500 نظامی آمریکایی به این قاره را  در راستای این برمانه ارزیابی کرد .

اما با تانک و توپ و پیاده نظام به جنگ ایبولا رفتن خیلی مسخره می‌نمود . از این رو و در راستای این برنامه ، با تبلیغات گسترده و ایجاد ترس در مردم آمریکا با دیده شدن یک مورد ایبولا دریکی از بیمارستان‌های ایالت تگزاس در آمریکا ،‌ افکارعمومی مردم کشور را آماده‌ی پذیرش لشگرکشی به این قاره کردند .

آمریکار  برای پوشش این عملیات نظامی ، آن را زیر عنوان حمایت از « پزشکان ارتش این کشور » قرار داد . بدون درنگ دولت بریتانیا نیز در پوشش گسیل «‌ پزشکان ارتش » ، ‌به برنامه‌ی لشگرکشی آشکار به افریقا پیوست .

برای امپریالیسم آمریکا برای سلطه‌ی بیش‌تر و ژرف‌تر بر جهان، کاربرد هر جنگ افزاری مباح است؛‌ از ویروس القاعده، طالبان و داعش گرفته تا ویروس ابولا.

آدینه 25 مهرماه 1393
هوشنگ طالع

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید