پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها نگاه روز گردن کلفت‌های نازنین!

گردن کلفت‌های نازنین!

برگرفته از ماهنامه خواندنی شماره 76، تیر و امرداد 1392، صفحه 15

تا همین سال‌های اخیر سازمان تامین اجتماعی به ثروتمند ترین نهاد مالی خاورمیانه معروف بود. ثروت این سازمان از پرداخت حق بیمه کارگران و کارکنان بخش خصوصی گرد آمده، اما خرج کردن و اجازه حیف و میل آن در اختیار از ما بهتران است ! ...

سازمان تامین اجتماعی یک میلیون و دویست هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر دارد که دریافتی ماهیانه آنان یک  سوم مبلغ تعیین شده برای زندگی در زیر خط فقر است. از سویی می‌دانیم که قرار شد با وجود کاهش ارزش پول ملی به یک سوم در سال گذشته، امسال فقط 25 در صد به حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران افزوده شود، اما یکی از گردن کلفت ها جلوی این افزایش مختصر را هم گرفته است. خبر زیر را به نقل از خبر گزاری مهر بخوانید تا دریابید چه گردن کلفت‌های نازنینی امور کشور را اداره می‌کنند و چگونه مستضعف نوازی می‌شود:

«رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از خودداری دبیر هیات امنای تامین اجتماعی برای ابلاغ بودجه پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: تمامی اقدامات لازم برای پرداخت افزایش 25 درصدی مستمری بازنشستگان فراهم شده، اما فقط دبیر هیات امنا مانع اجرای این پرداخت شده است.

علی اکبر خبازها در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: با وجود موافقت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر عامل و اعضای هیات مدیره و هیات امنای تامین اجتماعی، مشاور رئیس جمهور و همچنین آمادگی معاونت مستمری‌های سازمان برای پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان، فقط یک فرد در هیات امنا با این پرداخت مخالفت کرده است.

وی تاکید کرد: دبیر هیات امنا درحالی مخالف پرداخت افزایش 25 درصدی حقوق بازنشستگان شده است که وی خود از 10 جا حقوق دریافت می‌کند درحالیکه 80 درصد بازنشستگان حداقل حقوق 400 هزار تومانی را دریافت می‌کنند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی گفت: برای پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان باید دبیر هیات امنا بودجه آن را ابلاغ کند، اما متاسفانه شخص اعتمادزاده با وجود آماده بودن اعتبارات، از این کار سر باز می‌زند، در حالیکه سازمان تامین اجتماعی دولتی نیست و منابع اعتباری در قانون بودجه ندارد.

خواندنی: تــا این زمان که مطلب برای چاپ به بخش فنی فرستاده شد (یعنی دوازدهمین روز از چهارمین ماه امسال) هنوز زمان پرداخت این شندرغاز افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی معلوم نشده بود.
ضمن اینکه قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با دیگر بازنشستگان (که سه سال پیش تصویب شد) به بایگانی تاریخ فرستاده شده است!

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید