شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست کتاب‌شناخت فروزش فروزش 3 بخش جهانِ ایرانی - فروزش شماره سوم - تابستان 1388

فروزش 3

بخش جهانِ ایرانی - فروزش شماره سوم - تابستان 1388

جهانِ

ایرانی

 

جهان ایرانی، این گستره‌ی رو به مهر، از کرانه‌ی سند تا مدیترانه و شاخ افریقا، هر روز فروزنده‌تر از دیروز است. خوشا به حال ایرانیان، ایرانی‌زبانان و ایران فرهنگی که همواره در صدر روی‌دادهای جهانی قرار دارند. در کشمیر و اتفاق‌های اخیر که رو به سوی صلح پایدار است، سین‌کیان و مسلمانان چینی با زبان دینی پارسی و پارسی‌گویان آن خطه که تنها برای نگاه‌داشتِ حقوق انسانی و فرهنگ ایرانی خویش می‌کوشند. اوسِت‌های جنوب روسیه و دیگر ایرانی‌زبانان شمال قفقاز که به دنبال استقلال و آزادی بیشتر هستند.
در این گستره‌ی ایرانی، روزانه هزاران روی‌داد درباره‌ی ایرانیان منتشر می‌شود که فروزش نیز در صدد است تا به فراخور مطالب و دریافت نظرهای کارشناسان، به معرفی و شناسایی این گستره‌ی تاریخی بپردازد. در این شماره با توجه به سرکوب اویغورهای سین‌کیان توسط دولت خلق چین، دو نوشتار در خصوص تاشقورکان (تاج‌گوران) و منطقه‌ی پارسی‌گویان سین‌کیان در تبت شمالی آماده کرده‌ایم، هم‌چنین به سبب خبرهای گوناگون درباره‌ی بمب‌گذاری‌های داغستان، نوشتاری در خصوص کتیبه‌های فارسی در داغستان. در پایان از همه‌ی ایران دوستان می‌خواهیم در صورت داشتن پژوهشی در خصوص ایران فرهنگی و جهان ایرانی، آن را به فروزش بفرستند.

دبیر بخش جهان ایرانی
حامد کاظم زاده
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید">این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه