جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست کتاب‌شناخت فروزش فروزش 3 بخش ایران‌گردی - فروزش شماره سوم - تابستان 1388

فروزش 3

بخش ایران‌گردی - فروزش شماره سوم - تابستان 1388

ایران‌گردی

 

یکی از دغدغه‌های کسانی که در زمینه‌ی صنعت گردش‌گری فعالیت می‌کنند، شناساندن ایران به عنوان کشوری پذیرنده‌ی گردش‌گر است. امروزه روش‌های متفاوت و متنوعی برای تبلیغات در این زمینه وجود دارد، اما با توجه به آمار گردش‌گران ایرانی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، شاید بد نباشد در این فکر باشیم که از هم‌میهنان‌مان بخواهیم علاوه بر تفریح و بازدید از کشورهای خارجی، مردمان آن کشورها را با ایران، تاریخ و فرهنگِ آن و جاذبه‌های گردشگری‌‌اش آشنا کنند.
قابل توجه این‌که، بسیاری از ایرانیان به صورت گروهی یا فردی، در تعطیلات نوروزی یا تابستانی، به کشورهای همسایه یا دوردست، در قالب تور و از طرف دفاتر خدمات مسافرتی یا شخصی، سفر می‌کنند. حال اگر «سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردش‌گری» بتواند عکس، پوستر، بروشور و لوح‌های فشرده‌ی نرم‌افزاری جاذبه‌های گردشگری ایران را به زبان‌های مختلف تهیه و آماده کند و آن‌ها را در اختیار این مسافران قرار دهد، هر گردش‌گر ایرانی می‌تواند یک رسانه باشد و از آن‌جا که این شیوه‌ی تبلیغی (رابطه‌ی مستقیم مردم با مردم)، به دور از فضای سیاسی و در اثر تعامل مهمانان با میزبانان صورت می‌گیرد، می‌تواند بسیار شوق‌انگیز و کارآمد باشد.
هم‌چنین این روش سبب می‌شود عکس و فیلم‌های تبلیغاتی که از جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی و گردش‌گری ایران، توسط هنرمندان و کارشناسان، تهیه شده است از سوی سازمان خریداری شود تا ضمن امیدوارسازی پدیدآورندگان به ادامه‌ی کار، به دست کسانی برسد که مشتریان واقعی دیدار از جاذبه‌های ایران خواهند بود.
 

دبیر بخش ایران‌گردی
آرش نورآقایی
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید">این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه