جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست گردشگری زیبایی بکر غار یخ مراد البرز در انتظار گامهای مسافران و گردشگران

گردشگری

زیبایی بکر غار یخ مراد البرز در انتظار گامهای مسافران و گردشگران

زیبایی بکر غار یخ مراد استان البرز که در جاده چالوس واقع شده، در انتظار گامهای مسافران و گردشگران است.

75% - تسوق أونلاين في السعودية مع خصم 25 , أحذية ازياء رياضية الجري للرجال , adidas copa mundials in color today schedule 2016 , نمشي | Nike Dunk Low Pro SB 304292 - 102 White Black Trail End Brown Sneakers – Ietp - nike sb mogan mid 2 white laces for sale in ohio

به گزارش خبرنگار مهر، زیبایی بکر غار یخ مراد استان البرز که در جاده چالوس واقع شده، در انتظار گامهای مسافران و گردشگران نوروزی است و مسافران و گردشگران با آمدن به این غار، از تماشای زیبایی های داخل و خارج آن بهره مند می شوند.

غار یخ مراد در حوالی روستای آزادبر و روستای کهنه ده در منطقه گچسر و جاده چالوس در استان البرز واقع شده و فاصله این غار از تهران در حدود ۶۵ کیلومتر است.

دریچه ورودی این غار در ارتفاعات کوه‌های منطقه واقع شده‌است و مسیر غار به صورت کلی، شیب دار و رو به پایین است.

ارتفاع این غار از سطح دریا حدود دو هزار و 640 متر است ضمن اینکه دهانه غار یخ مراد، سه متر پهنا و هشت متر ارتفاع دارد.

در ماههای اسفند و فروردین، قندیلهای بسیار زیبای غار در بهترین وضعیت به سر می‌برند و گردشگران با حضور در غار در زمانهای یادشده، تصویری بسیار به یادماندنی از یک غار زیبا را مشاهده می کنند.

گردشگران جاده چالوس از غار یخ مراد نیز دیدن کنند

غار یخ مراد یکی از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی جاده چالوس محسوب می شود و گردشگرانی که می خواهند بازدید کاملی از جاذبه های گردشگری جاده چالوس داشته باشند، بهتر است به این غار نیز سری بزنند و از آن دیدن کنند.

مناسبترین زمان برای دیدار از این غار مربوط به اسفند و فروردین و فصل بهار است و یکی از دلایل این امر این است که در این فصل، آبهای ناشی از بارندگی قطره قطره در داخل غار تبدیل به قندیلهای بسیار دیدنی و زیبا می‌شود.

غار يخ
 
همچنین در زمانهای یادشده، در محوطه بیرون غار منظره گیاهان معطر کوهستانی، تصویری بسیار زیبا به وجود می آورد که دیدن آن، گردشگران را به وجد می آورد.
 
همانگونه که گفته شد، مسیر غار یخ مراد به صورت کلی، شیب دار و رو به پایین است و با رسیدن به اعماق کوه، چشمه‌های یخ زده در کف زمین و استالاکتیت‌های اسفنجی غار نمایان می‌شود.
 
قندیلهای زیبا از مواردی است که غار یخ مراد را مشهور کرده است
 
یکی از مواردی که غار یخ مراد را مشهور و بسیار زیبا کرده، قندیلهای یخی بسیاری زیبای این غار است که طبق گفته گردشگرانی که به این غار آمده اند، این قندیلها تا اواسط خردادماه عمر می‌کنند.
 
یخ مراد سه تالار اصلی، یک برکه یخی و یک آبشار یخی دارد ضمن اینکه این غار دارای بادگیر و هواکشهای مخفی فراوانی است و هوای خارج با شدت داخل غار می شود.
 
این امر موجب شده که هوای غار فوق العاده سرد باشد و آبهای موجود در غار نیز به حال انجماد درآمده اند و توده های بزرگ یخ و مخزنهای وسیع یخی را تشکیل داده اند.
 
یخبندان غار از اسفند ماه آغاز و تقریبا تا اواسط بهار سال بعد ادامه دارد ضم اینکه در طول تابستان و پاییز به علت خشکی هوا و عدم جریان آب، یخها ذوب می شوند و کاهش می یابند.
 
غار یخ مراد یکی از پر پیچ و خم ترین غارهایی است که نظیر آن به ندرت دیده شده و به همین دلیل، بازدید تمام نقاط این غار، مستلزم وقت کافی و دقت و حوصله فراوان است.
 
گردشگران بهتر است کروکی دقیق و کاملی از غار داشته باشند
 
البته لازم است گردشگرانی که می خواهند به این غار سر بزنند، کروکی دقیق و کاملی از غار را همراه خود داشته باشند تا در موارد مورد نیاز بتوانند از این کروکی کمک بگیرند.
 
 همچنین طبق نظرات بسیاری از گردشگرانی که به این غار آمده اند، برای بازدید کامل از این غار، وسایل حرفه‌ای غارنوردی مورد نیاز است و این امر باید مد نظر گردشگران علاقمند به غارنوردی باشد.
 
بسیاری از مسافرانی که از جاده چالوس عبور می کنند، اطلاعی از وجود چنین غار زیبایی در حوالی این جاده ندارند و اگر از این وجود این غار مطلع شوند، بسیاری از آنها به این غار سر می زنند و چندساعتی را در این غار و محیط زیبای بیرون آن می گذرانند.
 
معرفی غار یخ مراد نیازمند همکاری مطلوب میان رسانه ها و دستگاه های ذیربط است
 
معرفی غار یخ مراد به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری زیبای جاده چالوس و استان البرز، نیازمند یک همکاری و تعامل مطلوب میان رسانه ها و دستگاه های ذیربط است.
 
استان البرز و جاده چالوس جاذبه های گردشگری فراوانی دارند که بسیاری از آنها معرفی نشده اند و باید معرفی شوند تا مسافران و گردشگران علاقمند از این جاذبه ها دیدن کنند.
 
به امیدی روزی که استان البرز و جاده چالوس، صرفا گذرگاه مسافران و گردشگران برای رسیدن به استانهای دیگر نباشد و مسافران و گردشگران علاقمند با جاذبه های گردشگری این منطقه نیز آشنا شوند و در سفر خود، سری نیز به این جاذبه ها بزنند.
 
ضرورت تحقق این امر، به ویژه با در نظر گرفتن فرارسیدن تعطیلات نوروز و گذر کردن تعداد بسیار بالایی از گردشگران و مسافران نوروزی از استان البرز و جاده چالوس، بیش از پیش آشکار می شود.
 
غار يخ
 
روشهای معرفی جاذبه های گردشگری البرز و جاده چالوس به بهترین نحو استفاده شود
 
معرفی جاذبه های گردشگری استان البرز و جاده چالوس به گردشگران و مسافران نوروزی می تواند از طریق روشهای مختلفی صورت گیرد که باید از همه این روشها به بهترین نحو استفاده شود.
 
معرفی این جاذبه ها به مردم از طریق رسانه ها و صدا و سیما و دادن بروشورهای حاوی اطلاعات گردشگری به مسافران نوروزی و گردشگران از مهمترین روشها در این زمینه است.
 
البته این امر نباید مختص ایام نوروز باشد و باید اطلاع رسانی در این راستا در همه ایام سال انجام شود تا در همه سال، شاهد حضور گردشگران و افزایش تعداد آنها در همه جاذبه های گردشگری استان البرز و جاده چالوس باشیم.
 
فراهم کردن امکانات رفاهی کافی برای مسافران و گردشگرانی که از جاذبه های گردشگری البرز و جاده چالوس عبور می کنند، از دیگر اقدامات مطلوب و بسیار موثر در این زمینه است که باید دنبال شود.
 
تامین نظافت جاذبه های گردشگری از دیگر موارد مهم ضروری است
 
تامین نظافت جاذبه های گردشگری از دیگر موارد مهم ضروری است که این امر در خصوص جاذبه های گردشگری بکر و دست نخورده مانند غار یخ مراد، اهمیت مضاعفی پیدا می کند.
 
تامین نظافت جاذبه های گردشگری به افزایش زیبایی جاذبه ها کمک می کند و در عین حال، آثار مطلوب زیست محیطی نیز برجای می گذارد.
 
.....................
گزارش از لعیا آراسته

دیدگاه‌ها   

0 #1 گودرزی 1394-08-17 12:43
سلام
اینک به غار یخ مراد بروید ووضعیت نابسمان یخ مرادرابررسی کنید لطفا مسولین امر رسیدگی کنند ....اینک غار تبدیل به زباله دانی و ووو....شده است شمارا بخاطر خدا رسیدگی کنید این غار سرمایه بازماندگان ماز از سده دوم زمین شناسی است.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید