پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست گردشگری پیست دیزین پذیرای گردشگران نوروزی - تجربه لذت زمستان در بهار

گردشگری

پیست دیزین پذیرای گردشگران نوروزی - تجربه لذت زمستان در بهار

پیست بین المللی دیزین به همراه مجتمع های تفریحی و اقامتی این منطقه برای تجربه زمستان در بهار آماده پذیرایی از گردشگران است.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | Air Jordan Release Dates 2021 + 2022 Updated , IetpShops , nike new arrival for men japan today live full

به گزارش خبرنگار مهر، پیست بین المللی دیزین در 85 کیلومتری محور کرج - چالوس و 54 کیلومتری تهران با وسعت 550 هکتار از سال 42 توسط گروه آلمانی که در معدن زغال سنگ کار می کردند، شناسایی شد.

پس از شناسایی این جاذبه طبیعی، گردشگری و تفریحی توسط کارگران بین سالهای 42 تا 45 فدراسیون اسکی، زیرساختها و احداث این مجموعه بین المللی را مهیا کرد.
 
ساخت هتلها و مجموعه های مختلف در این پیست تا سال 47 به طول انجامید و از سال 54 مسئولان مربوطه اقدام به بهره برداری از این مجموعه کردند.
 
طی سالهای 42 تا 49 در مجموع 49 دستگاه و ماشین آلات مربوطه در دیزین استقرار یافت و در مجموع از سال 54 به بعد مسابقات مختلف جهانی، ملی و کشوری در این پیست بین المللی آغاز شد.
 
از دوران انقلاب تا سال 80 اقدام خاصی در این پیست انجام نگرفت اما طی سه سال گذشته تاکنون اقدامات مطلوب و در حد ورزش اسکی در دیزین انجام شده است.
 
پیست بین المللی دیزین یکی از جاذبه های گردشگری، تفریحی و ورزشی نمونه در ایران است که بیش از نیم قرن مسابقات مختلف جهانی و ملی در آن برگزار می شود.
 
پيست ديزين
 
روزانه 1500 گردشگر و اسکی باز به پیست دیزین می روند
 
طی سالهای اخیر در فصل زمستان به طور متوسط روزانه هزار و 500 اسکی باز، گردشگر و توریست از این مجموعه بین المللی بازدید می کنند.
 
با توجه به وجود تجهیزات و دستگاه های پیشرفته سالیان دراز است که اکثر مردم ایران ورزش اسکی را با پیست دیزین می شناسند و مسئولان ارشد کشور در سازمان ورزش و فدراسیون اسکی همه ساله به پشتوانه وجود این پیست میزبانی مسابقات جهانی اسکی را از آن ایران و کرج می کنند.
 
استقرار پیست دیزین در چهارمین جاده زیبای جهان عامل اصلی تردد ورزشکاران از این جاده
 
باتوجه به استقرار پیست بین المللی دیزین در 85 کیلومتری محور کرج - چالوس ورزشکاران استانهای مختلف به دلایل متعددی از جمله سرسبزی و جذاب بودن این محور که چهارمین جاده زیبای جهان است، برای رسیدن به پیست خواهان تردد در این محور هستند اما در این میان بسته بودن این محور در روزهای تعطیل و جمعه، مشکلات عدیده ای را برای ورزشکاران و مسئولان این پیست به وجود آورده است.
 
سالهای متمادی است که پلیس راه کشور روزهای جمعه و تعطیل در زمان بارش برف، بهمن و کولاک محور کرج - چالوس را یک طرفه می کند تا عبور و مرور خودروها از مرزن آباد و پل زنگوله به کرج و تهران آسان و تسهیل شود.
 
همچنین در زمان بارش برف و باران، بهمن و کولاک، این جاده به طور کامل قفل می شود و عملا تا رفع مشکلات و برف روبی هیچ اقدامی نمی توان انجام داد.
 
پيست ديزين
 
این پیست بعد از دو راهی گچسر قرار دارد و در اکثر مواقع از دو راهی گچسر به طرف چالوس و کندوان، سیاه بیشه و پل زنگوله کولاک و یخ بندان و راه های ارتباطی بسته می شود و ورزشکاران و افرادی که باید در روز مقرری به پیست مراجعه کنند نیز باید منتظر باز شدن راه ها بمانند.
 
دبیر فدراسیون اسکی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج اظهار داشت: اکنون روزانه به طور متوسط فقط حدود 30 اسکی باز و گردشگر آن هم از محور کرج - چالوس به دیزین می آیند.
 
وی افزود:‌ این وضعیت، اشتغال به کار بیش از 300 مربی اسکی، کارگر فنی و خدماتی در مجموعه پیست بین المللی دیزین و رستورانها و هتلهای آن را در شرف بیکاری قرار داده است.
 
سولقانی یادآور شد: این در حالیست که فصل زمستان مهمترین زمان استفاده از پیست دیزین به شمار می رود اما در ایام تعطیلات نوروز گردشگرانی از سراسر کشور به این منطقه می آیند.
 
مسئولان به فکر چاره برای ورزش اسکی بازان به مقصد دیزین باشند
 
مدیر پیست بین المللی دیزین از مسئولان بخشداری، فرمانداری و پلیس راه این محور درخواست کرد که در این زمینه نهایت همکاری را داشته باشند.
 
قربانعلی سولقانی افزود: مسئولان باید به فکر چاره ای برای مراجعه ورزشکاران و اسکی بازانی باشند که قصد استفاده از این پیست را دارند اما به دلیل بسته بودن جاده نمی توانند از این پیست استفاده کنند.
 
وی ادامه داد: در عین حال در گذشته برخی مراجعان به این پیست از طرف تهران - فشم - شمشک - دیزین تردد می کردند و از شمشک تا دیزین حدود 12 کیلومتر جاده فرعی است و چون انتهای این جاده روستایی وجود ندارد، در فصل زمستان برف روبی و بسته شدن جاده مذکور به نوعی دیگر مسئولان را در پیچ و خم مشکلات ناکام گذاشته است. 
 
 هزینه 45 میلیونی ماهانه برای برف روبی محور شمشک دیزین
 
مدیر پیست بین المللی دیزین متذکر شد: سالانه برای نگهداری و برف روبی جاده قراردادهایی با پیمانکاران مختلف منعقد می کنیم، به طور متوسط ماهانه در فصل زمستان 45 میلیون تومان برای برفروبی جاده هزینه می کنیم.
 
سولقانی اعلام کرد: اسکی در دید مسئولان کشور به خصوص مسئولان ورزش غریب است و به نوعی همکاری کم است.
 
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای افزایش تجهیزات به منظور ارتقا سطح سلامت و ایمنی ورزشکاران در پیست بیان داشت: طبق آیین نامه فنی که از طریق فدراسیون اعلام شد، بهمن شکنهای کلیه مسیرهای بازی باید توسعه یابد و ایمن سازی شود.
 
پيست ديزين
 
این مسئول گفت: نصب توری و فنس برای جلوگیری از سقوط برف، تابلو راهنما، نصب قانون 10 گانه در ورودیها و استقرار گروه های راهنمای پلیس پیست علاوه بر آماده باش گروه های امدادی از دیگر اقدامات انجام شده است.
 
در هر حال در اکثر استانها برای توسعه ورزش و رشته های مختلف و جذب علاقمندان به خصوص در فصل زمستان تمام ارگانها و نهادها از جمله ناجا، پلیس راه، اورژانس، فرمانداری، بخشداری و دهیاریها و میراث فرهنگی تعامل مناسب و مطلوبی با مسئولان ورزش دارند و به نوعی به هم وابسته هستند.
 
اکنون پیست بین المللی دیزین دارای چهار خط تله کابین، دو خط تلی استیژ و هفت خط تلسکی یک نفره است.
 
12 دستگاه بالابر، سه دستگاه برفکوب، دو هتل، سه رستوران، درمانگاه و دو مدرسه اسکی از دیگر امکانات این پیست بین المللی است.
 
به طور میانگین این پیست در فصل زمستان و در هفته پذیرای حدود پنج هزار اسکی باز و علاقمند به این رشته ورزشی است که 30 درصد آنان را بانوان تشکیل می دهند.
 
پیست بین المللی دیزین در دامنه جنوبی زیبای البرز در فاصله 70 کیلومتری شمال شرقی کرج واقع شده است.
 
تعطیلات نوروزی و قرار گرفتن این پیست درجاده زیبای کرج چالوس فرصت مناسبی را برای گردشگران فراهم کردهاست تا ا زیبایی های این منطقه بهره ببرند و در دل بهاری ورزشی زمستانی را تجربه کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید