پنج شنبه, 06ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست گردشگری دامان سرسبزی و خرمی برغان به سوی مسافران و گردشگران گشوده است

گردشگری

دامان سرسبزی و خرمی برغان به سوی مسافران و گردشگران گشوده است

خبرگزاری مهر: چهره منطقه برغان در استان البرز، سرشار از سرسبزی، طراوت و خرمی است و این چهره زیبا میزبان گشت و گذار بسیاری از مسافران و گردشگران است و دامان خود را برای آنها گشوده است.

adidas calabasas cream factory san jose menu - GZ3194 - adidas Ultra Boost 2021 White Multicolor | nike air failed status in windows 7 2017 - Buy Online - nike lunar air force 1 white ice hockey tickets for Women & Men - FitforhealthShops

به گزارش خبرنگار مهر، آب و هوای خوب و رنگهای شاد طبیعت در منطقه برغان در استان البرز که همراه با فصلهای سال عوض می شود، میزبان گشت و گذار مسافران و گردشگران است.

منطقه برغان از مناطق زیبای استان البرز است و از مهمترین جاذبه های گردشگری این استان نیز محسوب می شود.

برغان در 10 کیلومتری شهر کرج در دره ای زیبا واقع شده است و یکی از محلهای دسترسی به این روستا نیز از کیلومتر 20 اتوبان کرج - قزوین و سپس خروجی کردان یا کرج - باغستان - خروجی برغان است.

منطقه برغان از مناطق شهرستان ساوجبلاغ به شمار می آید و آب و هوای آن در بهار و تابستان معتدل و در پاییز و زمستان سرد است.

رودخانه ها بر زیبایی های این منطقه می افزایند

رودخانه های شاهرود و سنج که از کوه های البرز مرکزی سرچشمه می گیرند، از کنار این منطقه عبور می کنند و این امر بر زیبایی های این منطقه می افزایند.

دو رودخانه شاهرود و سنج به موازات تاثیر فراوانی که در زیباتر شدن منطقه دارند، نقش مهمی در تلطیف آب و هوا و سرسبزی این منطقه ایفا می کنند.

بازار و خانه های قدیمی این منطقه نیز زیبایی های آن را افزایش داده و طبیعت زیبای آن، گردشگران فراوانی را به سوی خود فرامی خواند.

درختان کهنسال روستا چشم اندازی کم نظیر به منطقه می دهد و این درختان که عمر بسیاری از آنها قابل توجه است، زیبایی های منطقه را افزایش می دهد.

برغان در دامنه های جنوبی کوهستان البرز استقرار دارد و خانه های روستاییان نیز از شرایط طبیعی، نوع فعالیت و معیشت خانوار روستایی تاثیر پذیرفته و شکل گرفته است.

منطقه پایکوهی برغان، چشم اندازها و مناظر دلپذیری دارد

منطقه پایکوهی برغان، چشم اندازها و مناظر دلپذیری دارد و گستره باغات، مزارع سرسبز، حواشی رودخانه های شاهرود و سنج و چشم انداز کوه های اطراف، جلوه های متنوعی از زیبایی ها را به ویژه در بهار و تابستان به نمایش می گذارند.

مشاغل اکثر مردم روستای برغان زراعت، باغداری و دامداری است ضمن اینکه برخی از ساکنان این منطقه نیز به فعالیت در صنایع دستی و امور خدمات اشتغال دارند.

محصولات عمده زراعی روستای برغان نیز شامل مواردی از قبیل غلات، صیفی جات، محصولات باغی مانند گردو، توت، آلبالو، گوجه درختی و گیلاس است.

گوجه برغان شهرت فراوانی دارد

البته این منطقه در خصوص محصولات دامی نیز سابقه درخشانی دارد و این محصولات، شامل فرآورده های لبنی و عسل است ضمن اینکه گوجه برغان شهرت فراوانی دارد.

نام برغان با گوجه برغانی پیوند خورده و این نوع گوجه سبز، شهرت فراوانی دارد ضمن اینکه گوجه سبز برغان یکی میوه بسیار خوش طعم است که طعم و مزه آن را با حضور در این روستا احساس خواهیم کرد.

برغان به موازات بهره مندی از طبیعتی زیبا، جاذبه های گردشگری تاریخی مختلفی را نیز در خود جای داده که این جاذبه ها نیز طرفداران و گردشگران خاص خود را دارد.

برغان از مناطق بسیار زیبای استان البرز محسوب می شود و به دلیل نزدیکی به اتوبان کرج - قزوین می تواند شاهد افزایش تعداد گردشگران در خود باشد.

برغان می تواند محلی خوبی برای تفریح و گشت و گذار مسافران استانها باشد

دلیل این امر نیز این است که بسیاری از مسافران و گردشگران در کشور برای رسیدن به استانهای مورد نظر خود، از اتوبان کرج - قزوین می گذرند و برغان می تواند محلی خوبی برای تمدد اعصاب و تفریح و گشت و گذار آنها باشد.
 
 
فاصله برغان از اتوبان یادشده، زیاد نیست و در صورت معرفی این منطقه به همه گردشگران و تامین امکانات رفاهی کافی در برغان، تعداد بیشتری از گردشگران داخلی و خارجی از این منطقه بازدید می کنند.
 
البته این منطقه، راههای دسترسی دیگری نیز دارد که مسافران و گردشگران باید قبل از سفر، تحقیقات کافی انجام دهند تا بهترین راه را انتخاب کنند.
 
همچنین لازم است این منطقه در سطح استان البرز نیز بیش از پیش معرفی شود تا ساکنان این استان نیز از این منطقه دیدن کنند و زمانهایی از تعطیلات و اوقات فراغت خود را در آن بگذرانند.
 
توجه به سواحل موجب نشود که از زیبایی های سایر بخشهای طبیعت غافل شویم
 
بسیاری از مردم در سطح کشور و استان البرز تصور می کنند که رفتن به سواحل دریا، بهترین تفریح است درحالیکه اینگونه نیست و نباید از زیبایی های سایر مناطق و سایر بخشهای طبیعت غفلت کنیم.
 
سواحل دریا، روستاها، رودخانه ها، جنگلها و ...، هریک زیبایی خاص خود را دارند و باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا از همه این بخشهای طبیعت دیدن کنیم و از زیبایی های محیط آنها انرژی بگیریم.
 
البته دستگاه های ذیربط و رسانه ها نیز نباید بیکار بنشینند و لازم است در راستای تامین امکانات رفاهی کافی همه جاذبه های گردشگری تلاش کنند و هرجا که لازم است، فرهنگسازی نیز صورت گیرد.
 
معرفی جاذبه های گردشگری به مسافران و گردشگران نیز از مهمترین مراحل کار است و این امر باید با استفاده از روشهای مختلف و تاثیرگذار صورت گیرد.
......................
گزارش: لعیا آراسته

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید