جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست اتحادیه نوروز نوروز يونسکو نوروز (1393) را تبريک گفت

نوروز

يونسکو نوروز (1393) را تبريک گفت

 مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در پیامی بمناسبت روز جهانی نوروز،21مارس2014برابر با1فروردین1393 گفت: نوروز پیام آور احترام، درک متقابل و صلح برای همه مردان و زنان است.

LTB - JuzsportsShops | 811006 - Jordan XXX Black Cat - nike air max griffey 360 low - 010

به گزارش واحد مرکزی خبر، متن کامل پیام خانم ایرینا بوکوا به این شرح است:

نوروز که هرساله آن را میلیون ها انسان از غرب آسیا تا مرکز و جنوب آن، بالکان و دیگر مناطق جهان جـشن می گیرند؛ پیام آور احترام، درک متقابل و صلح برای همه مردان و زنان است.

نوروز که در سال2009در فهرست نمونه میراث فرهنگی ناملموس بشریت ثبت شده، لحظه بزرگداشت سنت هایی است که همچنان پابرجا هستند و به واقعیت مــــــــعنا می بخشند و با ساختن پل هایی جدید از گفتگو و با بهره گیری از تنوع فرهنگی بشری واقعیت را به گونه ای شکل می هد که به نفع همه انسان ها باشد.

نوروز به ما یادآوری می کند که فرهنگ و میراث به عنوان اهرمی قدرتمند برای توانمندسازی و نیروی محرکه توسعه پایدار بوده که سرچشمه دانش و خلاقیت نیز می گردد.

در دورانی که همه جوامع به دنبال منابع جدید پویایی هستند، میراث فرهنگی مــنابع منحصر به فردی را برای دستیابی به راه حل های هدفمند و فراگیر جهت رودررویی با چالش های جدید و قدیمی معرفی می کند.

این است پیام یونسکو در شرایطی که کشورها برای رسیدن به آرمان های توسعه هزاره تا سال2015 شتابان تلاش می کنند و جامعه بین الملل در حال شکل دادن به دستورکار جهانی جدیدی برای توسعه پایدار است.

نوروز به عنوان سنتی کهن که دربرگیرنده عناصر فرهنگی و طبیعی قدرتمندی است، هنگامه شادمانی با خانواده، دوستان و اجتماع است. نوروز همچنین جشن آشتی با آغازی نو و هماهنگی با طبیعت است. این پیامی است که در زمانه ما وقتی که جوامع بسیاری با تغییرات پیچیده و سیاره ما با فشارهای زیادی روبرواست، در سرتاسر جهان طنین انداز می شود.

در این نوروز، بیایید با هم در سایه روحیه دوستی ،احترام و درک متقابل گام برداریم.

این به عنوان قدرتمندترین پایه ای است برای پرداختن به چالش های جهانی و برانگیختن همبستگی و درک متقابل میان همه انسان ها.

نوروز بر همگان مبارک.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه