دوشنبه, 10ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست کتاب‌شناخت کتاب‌ انتشار دو کتاب از استاد عبدالحسین آذرنگ

کتاب‌

انتشار دو کتاب از استاد عبدالحسین آذرنگ

عبدالحسین آذرنگ از انتشار کتاب «سقوط‌ها، فروپاشی‌ها» خبر داد و گفت: به زودی کتاب «ناگفته‌ها از زبان عنایت‌الله رضا» نیز به چاپ می‌رسد.

SneakersbeShops® , Shop Online For Luxury, High-End Fashion, Expensive & Authentic Designer Brands | New Balance 530 Lifestyle Unisex Beyaz Spor Ayakkabı Kadin Spor Ayakkabı & Sneaker 4127850 , Network-presidentsShops

نویسنده‌ی کتاب «سقوط‌ها، فروپاشی‌ها» درباره‌ی این کتاب به خبرنگار کتاب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، می‌گوید: «سقوط‌ها، فروپاشی‌ها» درباره‌ی تمدن‌هایی است که سقوط کرده‌اند، فروپاشیده‌اند و یا مرده‌اند. در واقع این کتاب بحث مختصری درباره‌ی فروپاشی تمدن‌هاست و با زبان غیرتخصصی نوشته شده است، یعنی بیش‌تر خوانندگان عمومی و علاقه‌مندان به حوزه‌ی شناخت تمدن‌ها مخاطب کتاب هستند که به علل و چرایی از بین رفتن و فروپاشیدن تمدن‌ها می‌پردازد.


او در ادامه‌ی توضیحش درباره‌ی کتاب می‌افزاید: در قسمت دیگر کتاب نیز به نظریه‌های مربوط به تمدن‌ها پرداخته شده که نظر نظریه‌پردازان درباره‌ی ظهور و فروپاشی تمدن‌ها هم در آن آمده است. همچنین درباره‌ی تمدن ایرانی و تحولات متعددی که تمدن ایران از سر گذرانده، در کتاب بحث شده است. کتاب درباره‌ی امپراتوری‌ها و پادشاهی‌ها نیست و بیش‌تر در حوزه‌ی تمدن‌شناسی است. بخشی از کتاب به علم تمدن‌شناسی و بخشی نیز به فلسفه‌ی تمدن‌ها اختصاص پیدا کرده است.


به گفته‌ی آذرنگ، این کتاب به تازگی از سوی انتشارات جهان کتاب منتشر و راهی بازار کتاب شده است.


این نویسنده همچنین درباره‌ی کتاب «ناگفته‌ها از زبان عنایت‌الله رضا» که مدتی است آن را در انتظار انتشار دارد، به ایسنا می‌گوید: این کتاب گفت‌و‌گوهایی است که در 23 نشست با عنایت‌الله رضا داشته‌ام. این گفت‌وگو‌ها درباره‌ی زندگی، گذشته، فعالیت‌ها و کارهای عنایت‌الله رضا از حدود سال‌های 1325، عضویت او در ارتش و حزب توده، پیوستن به حزب دموکرات آذربایجان، فعالیت در دستگاه پیشه‌وری به عنوان فرمانده‌ی نیروی هوایی این فرقه، چگونگی سقوط حزب دموکرات و فرار او به شوروی، ادامه‌ی تحصیل در رشته‌ی فلسفه در فرانسه، مأمور شدنش در چین و راه‌اندازی رادیو فارسی پکن، سرخوردگی او از مارکسیسم و کمونیسم، برگشتنش به فرانسه و بازگشتش به ایران است.


به گفته‌ی آذرنگ، این کتاب شناخت بسیار خوبی از حزب دموکرات و چگونگی فروپاشی آن و همچنین جامعه‌ی شوروی بعد از فروپاشی به خواننده می‌دهد و از این نظر کتاب بسیار مهمی است.


این کتاب قرار است در چند روز آینده از سوی نشر ناوک به چاپ برسد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه