شنبه, 08ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست کتاب‌شناخت کتاب‌ انتشار كتاب «شش نظريه‌اى كه جهان را تغيير داد»

کتاب‌

انتشار كتاب «شش نظريه‌اى كه جهان را تغيير داد»

 

شش نظريه‌اى كه جهان را تغيير داد
پل استراترن
ترجمه دكتر توكلى صابرى و بهرام معلمى
انتشارات مازيار
بها ۶٠٠٠ تومان

كتابى است در مورد شش مرد بزرگ علم و نظريه هاييشان كه تاثير عظيمى بر تمدن بشرى داشته‌اند. كتاب نوشته پل استراترن استاد فلسفه و رياضيات در دانشگاه كينگزتون و موف سرى فلاسفه در ۶٠ دقيقه است. اين كتاب به معرفى اين مردان بزرگ و به توضيح هر كشف و يا اختراعى مى‌پردازد كه براى هميشه شيوه زندگى و نگرش ما را به جهان تغيير داد. اين شش دانشمند و نظريه‌هايشان عبارتند از:

١- نيوتون و جاذبه: نگاهى هوشمندانه و آگاهى دهنده به پدر فيزيك دارد، از كارهايش گرفته تا سنت شكنى هايش و نظريه بزرگ او در مورد اين كه چه چيزى باعث مى شود تا ما به فضا پرتاب نشويم.

٢- اينشتن و نسبيت: شرح درخشانى از نظريه نسبيت و نگاهى شگفت به مردى است كه سرنوشت قرن بيستم را تغيير داد.

٣- هاوكينگ و سياهچاله‌ها: نگاهى روشنگر بر كارهاى آينده‌نگر و اراده آهنين استيون هاوكينگ مى‌اندازد و توضيحى آسان از كتاب پرفروش و مهم تاريخ مختصر زمان ارائه مى‌دهد.

۴- كورى و راديو اكتيويته: گزارشى مشروح و خواندنى از كارها و زندگى پر احساس و پرآشوب مارى كورى، يكى از استثنايى ترين دانشمندان قرن بيستم كه كمتر شناخته شده است، مى‌دهد.

۵- تورينگ و كامپيوتر: توضيح روشن و قابل فهمى از پيدايش كامپيوتر مى‌دهد و نگاهى دقيق بر مردى مى‌اندازد كه به تكامل آن يارى رساند، تا همان جهانى را كه دگرگون ساخته بود، فراموشش كند.

۶- كريك و واتسون و دى. ان. اى.: تصوير دقيق و هوشمندانهٔ از كارها و زندگى اين دو دانشمند ارايه كرده و نشان مى‌دهد كه چگونه دى. ان. اى. فهم ما را از تكامل و در واقع كل مفهوم حيات تغيير داد.

كتاب به زبانى ساده نوشته و اصول بنيادين اين نظريه‌ها و تاثيرى را كه در زندگى روزمره همه ما گذاشته‌اند نشان مى دهد. خواندن و فهم كتاب بسيار آسان و روان است و قابل استفاده همگان به ويژه دانش آموزان و دانشجويان رشته هاى مختلف است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه