جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست کتاب‌شناخت کتاب‌ رونمایی کتاب «سرو کهنسال (شرح یکصد سال تلاش دکتر منوچهر ستوده)»

کتاب‌

رونمایی کتاب «سرو کهنسال (شرح یکصد سال تلاش دکتر منوچهر ستوده)»

سرو کهنسال (شرح یکصد سال تلاش دکتر منوچهر ستوده)
اهتمام و گردآوری: محمدرضا توسلی
چاپ اول: 1392
380 صفحه
انتشارات بلور


به‌مناسبت فرا رسیدن یکصدمین سال ولادت استاد منوچهر ستوده، «کتاب سرو کهنسال (شرح یکصد سال تلاش دکتر منوچهر ستوده)» با 380 صفحه و تصاویر متعدد در قطع وزیری و جلد گالینکور توسط انتشارات بلور منتشر شد. در این اثر مقاله‌ها و اشعار گوناگونی در مورد زندگی و خاطرات و سفرهای دکتر منوچهر ستوده درج گردیده است. دکتر منوچهر ستوده (متولد 28 تیر 1292 خورشیدی) ایرانشناس، پژوهشگر، شاعر، نویسنده، استاد دانشگاه تهران، استاد جغرافیای تاریخی، استاد زبان‌های باستان است.
کتاب یادشده زیر نظر و با بهره‌گیری از راهنمایی‌های دکتر محمد جعفر یاحقی استاد و مدیر قطب فردوسی شناسی دانشگاه فردوسی مشهد و استاد فریدون نوزاد کتابی و به اهتمام محمدرضا توسلی تدوین شده است.

در این کتاب آثاری از استاد زنده یاد ابراهیم پورداوود – استاد فاضل شادروان ایرج افشار – استاد دکتر محمد دبیر سیاقی – استاد دکتر باستانی پاریزی – استاد دکترمحمد جعفر یاحقی – استاد عنایت الله مجیدی - استاد عبدالرحمن عمادی – استاد فریدون نوزاد – استاد مصطفی فرضپور ماچیانی – دکتر ابراهیم شکری – دکتر ولی جهانی – دکتر علی عبدلی – مومن منفرد – م . پ . جکتاجی – خانم آذر جاودان – هوشنگ عباسی – محسن آریاپاد- و ... چه نثر و یا نظم در مورد دکتر ستوده یا مسائل مورد علاقه ایشان منتشر شده است .

همچنین در این کتاب با نظر استاد والامقام دکتر منوچهر ستوده چند قطعه از اشعار ایشان و چند مقاله و مقدمه از ایشان به چاپ رسیده که بخشی از ابعاد فعالیت ایشان را نشان می‌دهد. از جمله استاد دکتر یاحقی در مقاله ای بنام سخن های ستوده خاطرات و موارد مشروحی را پیرامون دکتر منوچهر ستوده درج نموده اند . استاد فریدون نوزاد از مفاخر و شعرا در نوشته خود از خاطرات و دوستی خود با دکتر ستوده یادکرده‌اند. دکتر علی عبدلی در مقاله جغرافیای تات مطالب مفیدی را ذکر کرده‌اند که مورد علاقه و توجه دکتر ستوده بوده است. دکتر ولی جهانی رئیس باستان شناسی گیلان در مقاله مبسوطی کشفیات باستان شناسی گیلان را که مربوط به منطقه از آستارا تا هوسم ( رودسر) است را به رشته تحریر در آورده است. شایان ذکر در اقع این نوشتار بعد از پژوهشهای دکتر منوچهر ستوده انجام شده است. استاد عنایت الله مجیدی (از مولفان دائرة المعارف بزرگ اسلامی)، کتاب‌ها و تحقیقات و پژوهش‌های دکتر ستوده را از ابتدا تا کنون در نوشتاری 35 صفحه‌ای قید کرده‌اند. استاد دکتر سید محمد دبیر سیاقی یار دیرینه دکتر ستوده دو شعری را که در پکن سروده اند برای چاپ ارائه نمودند. دکتر ابراهیم شکری و استاد محسن آریاپاد و خانم آذر جاودان در توصیف دکتر منوچهر ستوده اشعاری سروده‌اند. در بخشی از کتاب سرو کهنسال  مجموعه ای از اشعار سروده دکتر منوچهر ستوده و چندین مقاله از ایشان به چاپ رسیده است.


گفتنی است کتاب «سرو کهنسال (شرح یکصد سال تلاش دکتر منوچهر ستوده)» در روز 28 تیرماه 1392 رونمائی می‌شود.

دیدگاه‌ها   

0 #1 Guest 1392-04-27 20:59
خداوند به استاد ستوده تندرستی و عمری با عزت بدهد. و امید است راهش پر رهرو و مستدام باشد. ایرانش پاینده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه