شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها انجمن‌ها مراسم سیمرغ در مدرسه شمیم فاطمه (س)

انجمن‌ها

مراسم سیمرغ در مدرسه شمیم فاطمه (س)

 

روز آدینه 9 بهمن در دبستان شمیم فاطمه (س) واقع در خیابان دولت بین چهار راه قنات و دیباجی،  با همكاری نگارخانه(گالری) فام و انجمن فرهنگی و گردشگری ایران دخت آریا، مراسم سیمرغ برگزار شد. این مناسبت برای شروع یک همکاری در زمینه شناخت داستان‌های شاهنامه به منظور ایجاد موضوع برای کودکان در زمینه هنر نقاشی و مجسمه سازی بود.

3

بانو مرضیه رمضانی و همسر ایشان آقای افشین تصدیکار  که هر دو از هنرمندان  در این رابطه هستند، در نشستی از شهلا جهانگیر مدیر انجمن ایران دخت آریا و مرشد حمید رضایی همکار شاهنامه خوان ایشان خواستند که با آموزش داستان‌های شاهنامه نگارخانۀ فام را در آشنا ساختن کودکان با شخصیت‌های ملی آمده در شاهنامه یاری کنند.

4

در این مراسم شخصیت سیمرغ در داستان‌های عرفانی و استوره‌ای ایران توسط شهلا جهانگیر بررسی و قسمت‌هایی از شاهنامه نیز که از سیمرغ یاد شده توسط ایشان و مرشد رضایی اجرا شد. ضرب زورخانه‌ای مرشد رضایی، اشتیاق شنیدن داستان‌ها را چندین برابر کرده بود.

56

به دعوت بانو رمضانی و همسر هنرمندشان، پدرها و مادرها در کنار کودکان خود به کارهای دستی پرداختند و به دنیای شیرین کودکی رفتند. به طوری که بعضی از آنان کار را از دست بچه‌ها گرفته بودند و خود با دقت زیاد انجام می دادند.

456

در این مراسم از مهتا  رژداد  دختر هنرمندی خردسال که لباس محلی زیبایی هم به تن داشت برای نواختن موسیقی استفاده شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت.دو بانوی جوان شاهنامه خوان نیز داستان زال و سیمرغ را به صورتی زیبا اجرا کردند.

456ل

کارهای کودکان و مربیان نگارخانه فام نیز برای فروش در این مراسم به نمایش گذاشته شده بود.
آش شله قلمکار بسیار خوشمزه ای هم در این مراسم به فروش رسید.

فلب

576

8

قف

نقاشي كودكان

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه