پنج شنبه, 06ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر همایشی انجمن صنفی راهنمایان گردشگری در خصوص مزایده خانه پیرنیا

خبر

همایشی انجمن صنفی راهنمایان گردشگری در خصوص مزایده خانه پیرنیا

با عنایت به اخبار و گزارشهای منتشر شده در خصوص مزایده بخشی از خانه مشیرالدوله پیرنیا  در رسانه ها (1 ، 2 ، 3 ، 4 و ...)  همایشی در این خصوص به همت انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران  و پایگاه سفرنویس در نخستین سه شنبه شهریور ماه 1392 جهت معرفی پیشینه مجموعه خانه مشیرالدوله پیرنیا برگزار خواهد شد.

JuzsportsShops , Achète, vends ou échange les vêtements, chaussures et accessoires que tu ne portes plus ! | 134 Air Jordan 1 High OG "University Blue" 2021 For Sale - air jordan retro xi gamma blue gs - 555088

 بخشی از این مجموعه در سال 1376 در فهرست (سیاهه)‌ آثار ملی قرار گرفته هم اکنون در اختیار موسسه مطالعات تاریخ پزشکی دانشگاه تهران بوده و سمینار مذکور با حضور و سخنرانی جناب آقای دکتر گوشه‌گیر ، مدیر موسسه مطالعات تاریخ پزشکی ، طب اسلامی برپا خواهد شد .

شرکت در این سمینار برای عموم آزاد بوده و علاقه مندان می توانند از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در محل خانه سلامت عباس‌آباد واقع در خیابان مطهری، خیابان اکبری، خیابان زینالی، کوچه پاکزاد نیا، پلاک 15 حضور به هم رسانند.

لازم به ذکر است در ابتدای جلسه آقای پویان مقدم ، فعال حوزه گردشگری ، گزارشی از همراهی گروهی استرالیایی که به مدت یک ماه در ایران به سر برده اند را ارائه خواهد کرد در این گزارش بررسی شرایط فعلی گردشگری ورودی در ایران و چگونگی انتقال جاذبه های ایران به مهمانان خارجی ، طی گفت و شنودی دو جانبه با مخاطبان، مطرح شده و برای  دستیابی به نتیجه جمعی به چالش کشید خواهد شد.

 

خانه تاریخی پیرنیا قرار است طی مزایده ای که فردا (دوشنبه) برگزار می شود به قیمت 122 میلیارد و چهارصد هزار ریال فروخته شود. پیش از این نیز نقاشیهای دیواری این خانه تاریخی لاله زار تهران دزدیده شده بود.به گزارش خبرنگار مهر، خانه پیرنیا واقع در خیابان لاله زار نو در ابتدای کوچه پیرنیا که فرمان مشروطیت در آن انشاء شده است به فروش گذاشته شد. این در حالی است که چند ماه پیش هم نقاشیهای دیواری منحصر به فرد این عمارت غارت و دزدیده شد. نقاشیهای که تماما مربوطه به دوران قاجار بود و با تزئینات گچ بری زیبا بر روی دیوار نصب شده بود و پس از سرقت، جای قابها و گچ بری هایش را با کاهگل پوشاندند.

 

این عمارت ابتدا جزو عمارت اصلی خانه مشیرالدوله پیرنیا بوده که بعدها رها ، متروک و مخروبه شد. قسمتی از مجموعه خانه مشیرالدوله پیرنیا که در انتهای کوچه قرار دارد ،‌ در یازدهم مرداد سال 1376 با شماره 1899 در فهرست (سیاهه)‌ آثار ملی ایران به ثبت رسید ولیکن این عمارت تنها قسمتی از کل مجموعه خانه بوده است. متاسفانه در زمان ثبت این اثر املاک مجاور که املاک تفکیک شده از عمارت اصلی بودند در نظر گرفته نشده و این عمارتها مخروبه شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه