جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر اگر مشکل دارو دارید، لوازم آرایش مصرف کنید

خبر

اگر مشکل دارو دارید، لوازم آرایش مصرف کنید

برگرفته از ماهنامه خواندنی شماره 78، آبان و آذر 1392، صفحه 15

برای خرید چند قلم دارو به داروخانه مراجعه کردم که البته گفتند « یافت نمی‌شود » اما با وجود دوندگی بی‌حاصل ، کشف بزرگی کردم و آن این که بیشتر داروخانه‌ها ، بدل به فروشگاه لوازم آرایشی شده‌اند. بخش فروش دارو به گوشه‌ای از داروخانه‌ها محدود شده است و در عوض بخش بزرگ داروخانه را لوازم آرایشی و بهداشتی به خود اختصاص داده‌اند.

راستی را اگر ارز برای ورود دارد وجود ندارد، چند و چند برابر ارز برای ورود لوازم آرایشی و بهداشتی از کجا آمده است. برای ورود میلیاردها دلار لوازم آرایشی و بهداشتی از کدام دلار استفاده شده است. به نرخ مرجع 1212 تومان ، یا مبادله‌ای یا آزاد!

اگر بهانۀ کمبود و گاهی نبود برخی داروها، اعمال تحریم است، پس چگونه است که در مورد خرید و گشایش اعتبار برای لوازم آرایشی و بهداشتی، تحریم و محدودیت وجود ندارد.

اگر سری به داروخانه‌ها بزنید که ناگزیر از آن هستید، خواهید دید که بر خلاف دارو که بسیاری از اقلام آن نایاب و کمیاب است، هرگونه شامپو، روژ لب و گونه،  خط چشم و مژه مصنوعی، کرمهای زیبایی و ... که بخواهید به فراوانی در اختیار شماست. به گونه‌ای که در بیشتر داروخانه‌ها شمار فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی، بیشتر از فروشندگان دارو است.

با وجودی که دولت حاضر  ، پیش از انتخابات به مردم قول داد که شفاف عمل میکند ، اکنون به مردم بگویید که آیا تحریم دارو حقیقت دارد. اگر تحریم در مورد واردات هست ، این همه لوازم آرایشی چگونه وارد کشور شده است ؟
از کدام گمرک ترخیص شده است و میزان واردات چقدر است ؟
پرداختی وارد کنندگان به گمرک چقدر بوده است و وارد کنندگان آن کدام اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند ؟
پاسخ به این پرسشها به معنای شفاف‌سازی در زمینۀ دارو و لوازم بهداشتی و آرایشی است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید