جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر پرونده ثبت جهانی باغ‌های ایرانی و جنگل‌های حرا بررسی می‌شود

خبر

پرونده ثبت جهانی باغ‌های ایرانی و جنگل‌های حرا بررسی می‌شود

 

سال آینده دو پرونده باغ‌های ایرانی و جنگل‌های حرا به عنوان آثار پیشنهادی ایران، در اجلاس کمیته میراث جهانی در کشور بحرین، مطرح و بررسی خواهد شد.
به گزارش اداره كل روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نماینده‌ سازمان میراث فرهنگی در مرکز میراث جهانی یونسکو با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر، هم تهیه پرونده‌ها و هم ارزیابی و بررسی سازمان‌های مشورتی و کمیته میراث جهانی پیچیده‌تر، سخت‌‌تر و دشوارتر شده است.
عبدالرسول وطن‌دوست افزود: اگرچه اکنون برای هر کشور، امکان ثبت بیشتر از دو اثر وجود ندارد اما ممکن است در آینده این فرایند با محدودیت‌های بیشتری مواجه شود، زیرا روز به روز فرایند ثبت در کمیته میراث جهانی سخت‌تر می‌شود.
مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی یادآور شد: در سال‌های دهه 60  هر کشور با تشکیل پرونده‌ای نسبتاً خلاصه هر تعداد اثر موردنظر را می‌توانست در فهرست میراث جهانی ثبت کند، اما اكنون این روال تغییر یافته و شرایط سخت‌تر شده است.
وی با بیان اینکه سختگیری‌‌های کمیته میراث جهانی روز به روز در حال افزایش است تا اعتبار فهرست میراث جهانی حفظ شود، تاکید کرد: کمیته میراث جهانی برای اجرای بهتر کنوانسیون میراث جهانی و ارتقای کیفی موضوع میراث جهانی، در مراحل ثبت، محدودیت و سختگیری را افزایش داده حتی برخی اوقات، بازنگری در فهرست نیز مطرح می‌شود.
وطن‌دوست اظهار داشت: سال آینده دو پرونده باغ‌های ایرانی و جنگل‌های حرا به عنوان آثار پیشنهادی ایران، در کمیته میراث جهانی واقع در کشور بحرین، مطرح خواهند شد و هم‌اکنون بررسی پرونده‌های ارسالی برای سال 2012 در حال انجام است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه