پنج شنبه, 13ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر مجموعه مقالات و یک کتاب منتشرنشده از زرین‌کوب در دست تدوین است

خبر

مجموعه مقالات و یک کتاب منتشرنشده از زرین‌کوب در دست تدوین است

برگرفته از دایرة‌المعارف بزرگ اسلامی

تاریخ چهارجلدی ایران، یادداشت‌های متفرقه و مجموعه مقالات چاپ‌نشده زنده‌یاد زرین کوب به زودی توسط مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی منتشر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز دایرهالمعارف بزرگ اسلامی، عظیم زرین‌کوب برادر زنده‌یاد عبدالحسین زرین‌کوب از آثار چاپ نشده وی از جمله مجموعه‌ای از مقالاتش درباره مباحث تاریخی خبر داده و گفته بود: قرار بود دایره‌المعارف بزرگ اسلامی این مقالات را چاپ کند اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.
خبرنگار مهر از مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی کسب اطلاع کرد و مشخص شد که دست کم سه کتاب از زنده‌یاد زرین‌کوب در این مرکز در دست چاپ است.

در میان این کتاب‌ها و علاوه بر مجموعه مقالات یادشده که بسیاری از آنها دستنویس هستند و به مباحث مربوط به تاریخ، تصوف و نیز ادبیات می‌ِپردازند، کتاب "تاریخ ایران" (در چهار جلد) هم به چشم می‌خورد.

همچنین تعدادی از یادداشت‌های متفرقه استاد زرین‌کوب در حال گردآوری است.

تمامی این آثار منتشرنشده از زنده‌یاد زرین‌کوب به همت روزبه زرین‌کوب (برادرزاده استاد) در بخش ایرانشناسی مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی در حال گردآوری و تدوین است.

روزبه زرین‌کوب که استادیار گروه تاریخ دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران هم هست، قصد دارد آثار به جا مانده و منتشرنشده از زنده‌یاد زرین کوب را منتشر کند و به احتمال زیاد این کار در آینده‌ای نه چندان دور انجام خواهد شد.

عبدالحسین زرین‌کوب ادیب، تاریخ‌نگار و منتقد ادبی برجسته معاصر است که 27 اسفند 1301 در بروجرد به دنیا آمد و پس از 77 سال زندگی در 24 شهریور 1378 در تهران درگذشت. دو قرن سکوت، پله پله تا ملاقات خدا، کارنامه اسلام، تاریخ تصوف، سر نی، با کاروان حله و بحر در کوزه از مهمترین آثار اوست.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه