جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر بدانیم و سفر کنیم - چگونه چادر بزنیم؟

خبر

بدانیم و سفر کنیم - چگونه چادر بزنیم؟

از آنجا که اقامت پرخرج‌ترین بخش سفر است بسیاری از گردشگران به چادر پناه می‌برند. این شیوه مختص طبیعت‌گردها نیست بلکه مسافران شهرهای بزرگ و گردشگری هم در اماکنی که شهرداری مشخص کرده چادر می‌زنند. در اکثر شهرهای بزرگ و تاریخی مثل اصفهان چادرزدن در میدان‌ها و بلوارها ممنوع شده است و مکان‌های مخصوصی را به این کار اختصاص داده‌اند.

nike court royale mens white hair style chart , Botas Beige | Latest Nike Air Force 1 Shadow Trainer Releases & Future Drops , IetpShops , nike tiempo leather turf 2010

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گردشگری ـ از آنجا که اقامت پرخرج‌ترین بخش سفر است بسیاری از گردشگران به چادر پناه می‌برند. این شیوه مختص طبیعت‌گردها نیست بلکه مسافران شهرهای بزرگ و توریستی هم در اماکنی که شهرداری مشخص کرده چادر می‌زنند. در اکثر شهرهای بزرگ و تاریخی مثل اصفهان چادرزدن در میدان‌ها و بلوارها ممنوع شده است و مکان‌های مخصوصی را به این کار اختصاص داده‌اند. این محدودیت مختص شهرها نیست بلکه در طبیعت هم نمی‌شود در هر جایی چادر زد. در عمق دره‌ها، در مسیر سیلاب‌ها و در نزدیکی رودها، در شیب‌های تند، نزدیک آتش، در معرض وزش شدید باد و جایی که حیوانات و حشرات خطرناک وجود دارند، نباید چادر زد.
 
اگر تعداد چادرها بیش از یکی است بهتر است نزدیک هم به پا شوند و اگر بیش از چهارتاست در صورتی که زمین مسطح باشد و شرایط محیطی اجازه دهد بهتر است کمپ به شکل دایره باشد تا هم‌نمای زیباتری داشته و هم حفاظت از آن آسان‌‌تر شود همچنین با این روش می‌توان آتش را با حفظ احتیاط در مرکز دایره روشن کرد.
 
پیش از برپا کردن چادر باید زیر آن را صاف کنید و زیرانداز پلاستیکی حتما زیر چادر پهن کنید. اگر احتمال باران می‌رود دور چادر حاشیه باریکی با یک بیلچه کوچک بکنید با این روش می‌توانید آب را به راهی که می‌خواهید هدایت کنید.
 
زیپ در چادر باید همیشه بسته باشد تا حشره و جانور نتواند وارد آن شود و هنگام خواب هیچ چیز حتی کفش نباید خارج از چادر باشد چون ممکن است جانوران را به سمت چادر بکشد. برای روشن کردن فضای داخل چادر فقط از چراغ قوه استفاده کنید و از روشن‌‌کردن هر نوع وسیله‌ای که آتش دارد، بپرهیزید. کشیدن سیگار داخل چادر را هم فراموش کنید زیرا الیاف چادر به شدت قابل احتراقند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید